معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی به مناسبت برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی مطرح کرد:

نقش صنعت لوازم خانگی در توسعه صادرات غیرنفتی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی به مناسبت برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی صنعت لوازم خانگی بر پتانسیل بالای این صنعت در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

نقش صنعت لوازم خانگی در توسعه صادرات غیرنفتی
صفحه اقتصاد -

متن این پیام به شرح ذیل است:

دامنه تاثیرگذاری صنعت نمایشگاهی بر مبادلات بین‌المللی و توسعه اقتصادی کشورها بسیار گسترده و با اهمیت است. تقویت حضور بنگاه‌های تولیدی و صادراتی در نمایشگاه‌های تخصصی فرصت بی‌نظیری در راستای معرفی محصولات جدید، شناخت شرکت‌های معتبر ایرانی و خارجی، آشنایی با آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز، شناخت نیازهای بازار، تبلیغات و...فراهم می‌کند.

سازمان توسعه تجارت ایران با آگاهی از اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری در دستیابی به اهدافی همچون افزایش صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی، توسعه کمی و کیفی این مهم را با تمرکز بر پتانسیل‌ها و توانایی‌های اقتصادی کشور و ظرفیت صنایع مختلف، به طور جد در دستور کار قرار داده است.

صنعت لوازم خانگی به‌عنوان دومین صنعت بزرگ در اقتصاد کشور پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال، انتقال فناوری و تکنولوژی دارد. این صنعت همچنین نقش بی‌بدیلی در توسعه اقتصاد و صادرات غیرنفتی می‌تواند ایفا کند و پتانسیل ارزآوری بالایی دارد. صنعت لوازم خانگی با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم از جمله صنایع تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری در کشور است. 

از همین رو با توجه به پتانسیل‌های صنعت لوازم خانگی در کشور و گستردگی صنایع بالادستی و پایین‌دستی که با این صنعت در ارتباط هستند، افزایش تولید و عمق ساخت داخل، تقویت استفاده از فناوری‌های نوین، ارتقای تکنولوژی و بهره‌گیری از دانش روز، علاوه بر اینکه رشد و ارتقای این صنعت و افزایش سهم تولیدات داخلی در تامین بازار داخل را به دنبال دارد، زمینه تقویت حضور در بازارهای خارجی و توسعه صادرات غیرنفتی را فراهم می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران هر ساله و با هدف معرفی لوازم خانگی ساخت ایران به بازارهای داخلی و بین المللی برگزار می‌شود. در این راستا بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (Hamex 2024) فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی است که برند و محصولات خود را به فعالان این صنعت و عموم مردم معرفی کنند. این نمایشگاه همچنین بستر مناسبی برای آشنایی با آخرین تحولات و تکنولوژی‌های روز صنعت لوازم خانگی است. از همین رو حضور در این نمایشگاه به فعالان این صنعت توصیه می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد