پیام رئیس کل سازمان توسعه تجارت به مناسبت سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۳۰ تیر لغایت ۲ مرداد

نمایش آخرین دستاوردهای صنعت خودرو

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در حالی 30 تیر آغاز به کار خواهد کرد که در دو دور گذشته این نمایشگاه خودروسازان داخلی تلاش کردند که از خودروهای جدید با امکانات ویژه خود رونمایی کنند.

نمایش آخرین دستاوردهای صنعت خودرو
صفحه اقتصاد -

پیام مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو  30 تیر لغایت 2 مرداد به شرح ذیل است.

پیشینه ورود صنعت خودرو به ایران به اوایل دهه 30 باز می‌گردد؛ در بدو ورود این صنعت ( حداقل در 2 دهه ابتدایی) به کشور خودروسازان داخلی صرفا به مونتاژکاری بسنده کردند و تولید به معنای واقعی در ایران انجام نمی‌شد؛ همواره از مونتاژکاری به‌عنوان نقطه ضعف مهم صنعت خودروسازی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، یاد می‌شود.

 تحمیل جنگ 8 ساله به کشور تاحدودی صنعت خودروسازی و حتی مونتاژکاری را به حاشیه برد و این صنعت اولویت‌های خود را از دست داد؛ ولی این رکود چندان ادامه‌دار نشد و صنعت خودروسازی کشور در دهه 70 و 80 زمانی‌که خودروسازانی از فرانسه و کره جنوبی به ایران آمدند به اوج خود رسید.

در اوایل دهه 90 و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، زمینه‌های خروج بسیاری از برندهای خودروسازی از کشور را فراهم کرد؛ و این تصور ایجاد شد که صنعت خودروسازی با چالش‌های عمیق مواجه شود. اما به همت خودروسازان و صنعت‌گران داخلی نه تنها این صنعت از رونق نیفتاد بلکه امکان رشد و بالندگی آن نیز فراهم شد. هم اکنون خودروهای تولید خودروسازان ایرانی به بازار کشورهای جمله عراق، ارمنستان، افغانستان، ونزوئلا و ... راه پیدا کرده‌اند. و سال گذشته نیز انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا، در گزارشی اعلام کرد که ایران در این دوره بیشتر از کشورهای صنعتی مانند فرانسه و انگلیس مبادرت به تولید خودرو کرده است. 

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در حالی 30 تیر آغاز به کار خواهد کرد که در دو دور گذشته این نمایشگاه خودروسازان داخلی تلاش کردند که از خودروهای جدید با امکانات ویژه خود رونمایی کنند. هدف از برگزاری سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، پرداختن به توانمندی‌های صنعت خودرو است در واقع خودروسازان با حضور در این نمایشگاه می‌خواهند دستاوردهای خود را در این زمینه به نمایش بگذارید و به رقابت و برندسازی بپردازید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد