رایزن بازرگانی ج.ا ایران در ترکیه مطرح کرد:
جانمایی لوگو سازمان توسعه تجارت ایران در نمایشگاه مواد غذایی ترکیه
رایزن بازرگانی ج.ا ایران در ترکیه، نمایشگاه تخصصی بینالمللی ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﻰ، ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﻰ، ﭼﺎپ و ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪى ﺗﺮﮐﯿﻪ (F İstanbul) را جزو نمایشگاههای معتبر صنعت و تجارت غذا در ترکیه و منطقه خاورمیانه دانست و حضور ایران در این نمایشگاه را پررنگ توصیف کرد.
کامران داوری نیکو با اشاره به برگزاری سومین دوره نمایشگاه تخصصی بینالمللی ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﻰ، ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﻰ، ﭼﺎپ و ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪى ﺗﺮﮐﯿﻪ، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، مجوز برگزاری دومین پاویون ج.ا ایران در این نمایشگاه را صادر کرد؛ در این نمایشگاه علاوهبر تخصیص غرفه به سازمان توسعه تجارت ایران، لوگوی سازمان در کتیبه و استند جانمایی شد.
به گفته وی؛ این نمایشگاه در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ الی ۱۳ جولای ۲۰۲۴ در مرکز کنگره و نمایشگاه بینالمللی IMF استانبول برگزار شد؛ و تولیدکنندگان و برندهای معتبر صنایع غذایی ایرانی با حضور چشمگیر و پرتعداد خود به معرفی توان تولید و تجارت ایران پرداختند.
داوری نیکو ﺑا تاکید بر رضایت ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎن اﯾﺮاﻧﯽ در این ﻧﻤﺎﯾﺸـﮕﺎه، گفت: هیاتهای تجاری از استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان، اردبیل و آذربایجان غربی در این رویداد تجاری مشارکت داشتند. علاوه بر شرکتهای مذکور، ۵ شرکت ایرانی ثبت شده در ترکیه نیز در مقام غرفهدار حضور به عمل رساندند.
رایزن بازرگانی ج.ا ایران در ترکیه بابرشمردن گروههای کالایی صنایع غذایی ایران در این نمایشگاه، تصریح کرد: شیر، شیرینی، شکلات، مارش مالو، ژله، کمپوت، کنسرو، خشکبار، آرد، ﺣﻠﻮا ﺷﮑﺮى، ﮐﺮه ﺑﺎدام زﻣﯿﻨﻰ، اسلایس، چیپس و ﭘﻮدر ﻣﯿﻮه، ادویهجات، بازرگانی فرآوردههای غذایی، فرمولاسیون، محصولات پلاستیکی و ملزومات بستهبندی، صنایع کترینگ، ﻣﺎﺷﯿﻦآﻻت ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﻰ و ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﻰ، ﻣﺎﺷﯿﻦآﻻت و ﻣﻮاد ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪى، ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻏﺬاﯾﻰ و ﻣﻮاد اﻓﺰودﻧﻰ، محصولات ﮔﻠﺨﺎﻧﻪای، ﺑﺎﻏﺒﺎﻧﻰ، بذر و داﻧﻪ، ﻣﺤﺼﻮﻻت ﮐﺸﺎورزى، ﮐﻮدﻫﺎ و ﺳﻤﻮم دﻓﻊ آﻓﺎت نباتی در این نمایشگاه از سوی شرکتهای ایرانی عرضه شد.
وی با اشاره به حضور سایرکشورها در رویداد، گفت: آلمان، اردن، ازبکستان، افغانستان، برزیل، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان، تونس، ج.ا.ایران، جمهوری ترکیه، جمهوری خلق چین، روسیه، ژاپن، عراق، عربستان، کوزووو، لیبی، لهستان، مصر، مراکش، مقدونیه، نیجریه و هند نیز در این نمایشگاه حضور پررنگی داشتند.
داوری نیکو در پایان بیان کرد: ترکیه، بهویژه کلانشهر استانبول، کانون رویدادهای تجاری ج. ا ایران در ۲ سال اخیر بوده است. تعدد اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، وفور رویدادهای تجاری با استانها و پیشنهاد سناریوهایی منطبق بر پتانسیل هر استان رویهای است که بهصورت مستمر، حضوری یا وبیناری اجرا میشود. همچنین وفور و تنوع چنین رویدادهایی علاوه بر تاثیر مستقیم بر معرفی محصول و خدمات، بر بهبود رفتار تجاری و حرفهایتر شدن تجار و موسسات تجاری ایرانی موثر خواهد بود.
نظر شما