وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

تحول در سازمان اموال تملیکی، اقدامی ماندگار از سوی رئیس جمهور شهید

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم گفت:یکی از اقدامات ماندگار رئیس جمهور شهید و فقید دولت سیزدهم که با همکاری قوه قضاییه هم به سرانجام رسید تحولی بود که سازمان اموال تملیکی در موضوع کالاهای رسوبی کشور انجام داد.

تحول در سازمان اموال تملیکی، اقدامی ماندگار از سوی رئیس جمهور شهید
صفحه اقتصاد -

 سید احسان خاندوزی  در سفر یک روزه به استان کهگیلویه وبویراحمد و در بازدید از پروژه های عمرانی و انبار  اموال تملیکی استان، به مسئله کمرگ و کالاهای تملیکی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در حوزه نگاه‌داشت کالاهای رسوبی کشور با دستور رئیس جمهوری شهیدمان آغاز شد و با همکاری قوه قضاییه هم به سرانجام رسید تحولی بود که سازمان اموال تملیکی در موضوع کالاهای رسوبی کشور هم به‌جهت کاهش کمیت کالاهای رسوبی بوده که با همدلی اتفاقات بسیار مهمی به‌ویژه در مبادی مهم گمرکی کشور و... صورت‌گرفته است.

وی افزود: کالاهایی که از وضعیت بسیار اسف‌بار انبارها به وضعیتی رسیدیم که بحمدالله نگه‌داری‌هایی با استاندارد با ثبت دقیق به استرداد بسیار بالایی که شاید معادل چندین سال فقط در سال هزار و چهارصد و دو استرداد کالاهای رسوبی صورت گرفت، یعنی صاحبان کالاها آمدند و به جهت این‌که جدیت سازمان اموال تملیکی رو دیدند خیلی سریع مراحل قانونی خود را طی کردند.

وزیر اقتصاد در رابطه با این طرح ابراز داشت: در این قانون کالا را میتوان برگردانند و از همه این‌ها مهم‌تر دسترسی شفاف و بر خط به شکل حراج بر خط الکترونیکی  این کالاها بود که همه مردم کشور لازم نباشد در یک محل فیزیکی حضور داشته باشند.

خاندوزی اشاره داشت: اتفاق مهمی که دوستان اموال تملیکی این وعده را دادند که ظرف بیست روز آینده آن را  هم به‌عنوان گام مهم پایان دولت مردمی سیزدهم رونمایی بکنند مسأله‌ای مربوط به سامانه سیات است که تمام انبارهای اموال تملیکی کشور تمام ورودی آنها به شکل برخط هم ثبت خواهد شد و هم به شکل کاملاً متمرکز و برخط آنلاین قابلیت رصد داشته باشد.

وی ادامه داد: این مسئله یک گام بسیار مهم است،  برای‌اینکه ما مواردی مثل موضوعی که امروز شما در یاسوج شاهد آن هستیم که یک پرونده حالا هم مراحل قضایی اش یا مرحله مورد تعزیرات دو سال یا سه سال زمان می‌برد تا حکم صادر بشود را در کمترین زمان خواهیم داشت و این‌ها هم از طریق سامانه سیات قابلیت رصد و پیگیری خواهد بود که ان‌شاءالله این مسئله ها به حداقل زمان خواهد رسید.

گفتنی است، در این سفر، خاندوزی را سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همراهی می کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان