جزئیات صادرات فولاد ایران در ۸ ماهه نخست جاری

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۸ ماهه نخست امسال، ۷ میلیون و ۱۳۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

جزئیات صادرات فولاد ایران در ۸ ماهه نخست جاری
صفحه اقتصاد -

همچنین در ۸ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۱۱۴ درصدی به حدود ۶.۳ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد ۷۶۱ درصدی به بیش از ۴.۴ میلیون تن رسیده است. ارزش کل صادرات زنجیره آهن و فولاد نیز در ۸ ماه ابتدایی امسال به حدود ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است که حاکی از رشد ۱۸ درصدی ارزش صادرات است.

به گزارش فراطرح فولاد، در ۸ ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۴ میلیون و ۹۰۸ هزار تن بوده که افزایش ۱۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. ارزش صادرات فولاد میانی ایران نیز ۲.۴ میلیارد دلار بوده که رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۸ ماهه نخست ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش صادرات کل محصولات فولادی نیز حدود ۱.۲ میلیارد دلار بوده که کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۹۳۶ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۳ درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۸ ماهه نخست امسال ۲ درصد کاهش یافته و به ۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۷ درصد کاهش یافته و به ۲۲۰ هزار تن رسیده است. حجم صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۱۱ درصدی به ۲۹۵ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حجم صادرات آهن اسفنجی ۱ میلیون و ۹۵ هزار تن بوده است که رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد. حجم صادرات کنسانتره سنگ آهن در ۸ ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۴۲ هزار تن بوده است که رشد خیره‌کننده ۷۶۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد