مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

زمینه‌های فن‌آورانه خوبی برای صادرات داریم

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه در دنیا رقابت بین دولت‌ها، به رقابت بین بنگاه‌ها تبدیل شده، گفت: هدف اصلی‌مان‌ در صندوق، حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی‌ها بوده است.

زمینه‌های فن‌آورانه خوبی برای صادرات داریم
صفحه اقتصاد -

تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» صبح امروز (سه‌شنبه) در محل سالن جلسات صندوق امضا شد.

در این مراسم، اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و مدیران و کارشناسان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

«محسن نادری‌منش» رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ابتدای این مراسم گفت: امیدوارم به یاری خدا این نوع همکاری‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و فعالیت‌های مشترک ختم به توسعه صنعتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان موجب ایجاد مسیرهای جدید برای رشد و توسعه بنگاههای حوزه صنعتی و معدنی کشور می‌شود، افزود: می‌توانیم از تجربیات این اتاق در کمک به صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه به‌خصوص تأمین مالی بنگاه‌ها و صادرات استفاده کنیم.

رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه در کشورها رقابت بین دولت‌ها به رقابت بین بنگاه‌ها تبدیل شده، یادآور شد: هدف اصلی‌مان در صندوق، حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی‌ها است و انواع و اقسام تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

نادری‌منش همچنین گفت: امیدواریم با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان زمینه‌هایی را برای صادارات محصولات صنابع پیشرفته فراهم کنیم، ضمن آنکه ما در کشور فن‌آوری ارزان داریم که به واسطه آن می‌توانیم درآمدزایی و صادرات داشته باشیم.

همچنین «جمال رازقی‌ جهرمی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان هم در این نشست به روابط دوستانه ایران و عمان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: حجم روابط تجاری ما با کشور عمان در سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش مبادلات تجاری با کشور عمان به همکاری و همیاری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» نیاز داریم، افزود: امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی بتوانیم روابط تجاری با کشور عمان را افزایش داده و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کنیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان می‌توانیم زمینه همکاری‌های اقتصادی متنوع را در کشور عمان در جهت رشد و توسعه کشور به‌خصوص در بخش صنعتی و تجاری فراهم کند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» به امضای «محسن نادری‌منش» و «جمال رازقی‌‌جهرمی» رسید.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد