افزایش ۱۱ درصدی محصولات آلیاژی در "فولاژ"

امیر جعفری، مدیر امور سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران در مورد علت جهش سود ۳ ماهه و اینکه آیا قابلیت تکرار دارد یا خیر؟ به خبرنگار بورس۲۴ گفت: افزایش درآمدها نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۳۲ درصد بود، چندین عامل باعث جهش این سودآوری شده است، در ۳ ماهه ۱۷ هزار و ۴۴۱ تن محصولات تولیدی (صرفا هم محصولات آلیاژی بوده است) داشتیم، یعنی حدود ۱۱ درصد فروش محصولات آلیاژی ما نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

افزایش 11 درصدی محصولات آلیاژی در "فولاژ"
صفحه اقتصاد -

امیر جعفری، مدیر امور سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران  در مورد علت جهش سود ۳ ماهه و اینکه آیا قابلیت تکرار دارد یا خیر؟ به خبرنگار بورس۲۴ گفت: افزایش درآمدها نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۳۲ درصد بود، چندین عامل باعث جهش این سودآوری شده است، در ۳ ماهه  ۱۷ هزار و ۴۴۱ تن محصولات تولیدی  (صرفا هم محصولات آلیاژی بوده است) داشتیم، یعنی حدود ۱۱ درصد فروش محصولات آلیاژی ما نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی گفت:  در ترکیب فروش‌ شرکت تغییری ایجاد شد و در ۳ ماهه  سبد فروش محصولات آلیاژی نسبت ارزش افزوده بالاتری داشته و به تبع  نرخ فروش آن بالاتر بوده است.

سه ماهه خوبی داشتیم، تمرکز بر بهره‌وری و ارزش افزوده بالاتر

به گفته وی، شرکت با توجه به افزایش بهره وری واحد ها  با  کاهش قیمت تمام شده‌ نسبت به دوره  قبل همراه بود بخصوص واحدهای فولادسازی‌، نورد سنگین و نورد سبک‌  حدودا  طی ۳ ماهه ۱۴۰۲ با بیش از ۹۸ درصد  راندمان  بودند.

جعفری گفت: در مقاطع نورد سنگین‌ هم نسبت به دوره‌های پایان سال ۱۴۰۲  یک افزایش راندمان داشته‌ایم و به طور کلی توانستیم  افزایش کیفی محصولات‌مان را بالا ببریم.

جعفری گفت: شرکت  قراضه‌های درون خط‌ را به طور قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱  در ۳ ماهه امسال کاهش داد که عدد قابل توجهی را در کاهش هزینه‌ها و به تبع کاهش قیمت تمام شده محصولات داشت و توانست حاشیه سود محصولات ما را افزایش دهد .

وی با اشاره  افزایش نرخ فروش محصولات شرکت گفت: نسبت به دوره‌های پیش  افزایش نرخ محصولات داشتیم، البته افزایش نرخ فروش  همسان با افزایش قیمت‌ها نبوده است و بیشتر ناشی از تلاش مجموعه در افزایش تولید و به تبع افزایش فروش و تغییر گریدی که داده‌ایم، است.

مدیر امور سهام شرکت فولاد آلیاژی گفت: شرکت در ۳ ماهه تحولات خوبی داشته و امیدوار هستیم که تا پایان سال این روند سود دهی تداوم داشته باشد.

وی افزود: گرچه برخی از متغیرهای بیرونی ریسک‌های سیستماتیک حاکم بر بازار و حوزه کسب و کار، بحث برق و گاز

و سایر شرایط وجود دارد، ولی علیرغم این مشکلات سعی مجموعه بر این است که بتواند حداکثر بازدهی و افزایش راندمان  را کسب کند و بتواند حاشیه سود خود را افزایش دهد.

خروجی شمش یزد یک اواخر شهریور می آید

جعفری با بیان اینکه درمورد پروژه یزد‌۱ خوشبختانه خبرهای خوبی در راه است گفت: طی همین ۱-۲ روز گذشته  یکی از تجهیزات مهم و اصلی شرکت  و مجموعه کلد باکس‌ وارد سایت شد،  این مجموعه بسیار عظیم یکی از دغدغه‌های مجموعه بود، که بعد از ترخیص،  چند روز گذشته وارد مجموعه شده است که کمک شایانی به بخش   اکسیژن پلن شرکت می‌کند.  با تفیظ اختیاری که از سمت مجمع  شد، هیئت‌ مدیره  مذاکرات خوبی  با تامین کننده خارجی و  سازنده تجهیزات  اتفاق افتاد وطی موافقت نامه ای  اولین ذوب  شرکت  را ۲۲ سپتامبر یا اواخر شهریور خواهیم گرفت و عملا استارت مجموعه به خروجی شمش آغاز خواهد شد،  این نوید را به سهامداران و سرمایه گذاران می‌دهیم که انشاالله  پایان شهریور عملا افتتاح رسمی و خروج شمش را انجام می‌دهیم.

افزایش نرخ گاز تاثیر دارد، اما نه مستقیم

وی در خصوص تاثیرات افزایش نرخ گاز بر شرکت هم گفت:  گاز برای ما اثر چندان مستقیمی ندارد ولی برای تولید آهن اسفنجی نرخ گاز  اثر گذار است و به تبع روی نرخ خرید اسفنجی شرکت  تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین با افزایش نرخ مواد اولیه،   باید نرخ فروش محصولات هم تغییر دهیم.

وی ادامه داد:  وقتی مواد اولیه  افزایش پیدا می‌کند، نرخ فروش هم قاعدتا با آن براساس شمش فولاد خوزستان افزایش پیدا خواهد کرد، باتوجه به شرایطی که وجود دارد و افزایش نرخ نهاده های برق و گاز و یوتیلیتی‌ها  حاشیه سود شرکت‌ها کاهش پیدا کند،گرچه  تلاش‌مان این است که بتوانیم روی  کیفیت محصولات کار کنیم و بتوانیم  این ریسک‌ها را به حداقل کاهش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان