با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز برگزار شد؛

محفل زیارت عاشورای سرور و سالار شهیدان در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شرکت فولاد خوزستان

این مراسم با حضور حجت الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز، امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت فولاد خوزستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد.

محفل زیارت عاشورای سرور و سالار شهیدان در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شرکت فولاد خوزستان
صفحه اقتصاد -

این مراسم صبح روز چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شرکت فولاد خوزستان برپا شد. حجت الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز گفت: کربلا برای تمام سن‌ها مثال دارد، از کودک و نوزاد تا سالخوردگان؛ کربلا بدون خانواده یک جنگ نظامی ساده و خشک می‌شود، اما با وجود خانواده است که این حادثه بزرگ رقم می‌خورد.

وی با اشاره به تقسیم بندی خانواده‌های مختلف از دیدگاه قرآن مجید اظهار داشت: قرآن مجید به چهار خانواده اشاره دارد، نخست، خانواده طیب است. مانند خانواده حضرت امیر المومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س). در اسلام، محور اقتدار و غیرت پدر و محور تربیت و حیا مادر می‌باشد. خانواده‌ای دیگر نیز به شجره خبیثه معروف هستند. مانند ابولهب و همسرش. آنان کسانی بودند که همواره به پیامبر خدا آزار و اذیت می‌رساندند. میرعلایی تصریح کرد: در دنیا کسی که مقابل پیامبر و ولی خدا بایستد، دَر دنیا خواری را می بیند.

حاج قاسم که رحمت خدا بر او باد، گفت: کسی که سنگی به سوی این انقلاب پرت کرد، دربه‌در شد. وی با اشاره به داستان منافقین اظهار داشت: آنان بعد از انقلاب اسلامی، خون به دل امام راحل کردند و به سرنوشت در به دری کنونی دچار شدند. وی افزود: زیر پرچم اباعبدالله الحسین (ع)، افراد از تمامی ملت‌های جهان با شعار (حبّ الحسین یجمعنا) به دور یکدیگر جمع می شوند. خانواده سوم، همسر و پسر حضرت نوح (ع) است که با وجود زندگی در کنار یک پیامبر، عاقبت به خیر نشدند. خانواده چهارم نیز، آسیه زن فرعون بوده که با وجود همسری فرعون، یکی از زنان مثال‌زدنی بهشتی شد. میرعلایی در پایان ابراز امیدواری نمود، سعی کنیم در تهیه لقمه حلال برای خانواده کوشا باشیم، چرا که لقمه، تاثیر تربیتی ویژه‌ای بر انسان و نسل آینده دارد. گفتنی است، در پایان مراسم یاد شده، میهمانان مراسم بر سفره نذری اهل بیت (ع) پذیرایی شدند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد