پیام بغداد به تهران پس از دیدار عراقچی | تأکید عراق بر دیپلماسی و ثبات منطقه
وزیر امور خارجه عراق پس از دیدار با سیدعباس عراقچی در بغداد، گفتوگو و ارتباط مستقیم میان کشورهای منطقه را مهمترین راهکار تقویت امنیت، ثبات و حل چالشهای منطقهای دانست.
وزیر امور خارجه عراق پس از دیدار با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت گسترش گفتوگوهای دوجانبه و تقویت همکاریهای منطقهای تأکید کرد.
فواد حسین در پیامی که پس از این دیدار منتشر کرد، اعلام کرد: امروز در بغداد میزبان سیدعباس عراقچی در سفری رسمی بودم؛ سفری که با هدف بررسی روابط دوجانبه ایران و عراق و همچنین آخرین تحولات منطقهای انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل میان کشورهای منطقه افزود: بر این باوریم که گفتوگو و ارتباط مستقیم میان کشورهای منطقه، ستون اصلی مقابله با چالشهای مشترک، تقویت امنیت و ثبات و نهادینهسازی رویکرد دیپلماسی در راستای تأمین منافع ملتها است.
وزیر امور خارجه عراق همچنین بر تداوم رایزنیها و همکاریهای مشترک میان تهران و بغداد تأکید کرد و این گفتوگوها را گامی مهم در جهت توسعه روابط دوجانبه و کمک به حفظ آرامش و ثبات منطقه دانست.
نظر شما