ادعای دانمارک درباره مشارکت در ماموریت اروپایی در تنگه هرمز
دانمارک مدعی مشارکت در ماموریت اروپایی در تنگه هرمز شد.
پارلمان دانمارک روز پنجشنبه با اعزام نیرو و تجهیزات به ماموریت چندملیتی در تنگه هرمز موافقت کرد.
قانونگذاران دانمارکی تصمیم گرفتند این کشور در چارچوب یک مأموریت چندملیتی به رهبری انگلیس و فرانسه با هدف آنچه «حفاظت از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز» خوانده شد و همچنین در چارچوب عملیات دریایی اتحادیه اروپا، افسران و پهپادهایی را به منطقه اعزام کند. همچنین ممکن است توانمندیهای سایبری به این مأموریت نظامی دانمارک افزوده شود.
این تلاش ها در حالی انجام می گیرد که تامین امنیت تنگه هرمز برعهده ایران و دیگر کشورهای منطقه است و تهران نیز همواره بر این اصل تاکید داشته است.
از سوی دیگر، اعمال کنترل ایران بر این آبراه حیاتی جهان تنها پس از تجاوز نظامی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان صورت پذیرفت.
نظر شما