تاریخ انتقام اسرائیل بستگی به این حرکت ایران دارد/ این فرد می‌خواهد ایران را وارد جنگ کند

در این خبر می خوانید؛ تاریخ انتقام اسرائیل بستگی به این حرکت ایران دارد/ این فرد می‌خواهد ایران را وارد جنگ کند

تاریخ انتقام اسرائیل بستگی به این حرکت ایران دارد/ این فرد می‌خواهد ایران را وارد جنگ کند
صفحه اقتصاد -

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه ایران کاملا بر محور عقلانیت حرکت می‌کند، گفت: حتما انتقام خون هنیه همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند گرفته خواهد شد ولی اینکه زمان آن، زمان فعلی باشد یا در آینده نزدیک یا آینده بلند مدت بستگی به استراتژی هایی جمهوری اسلامی ایران دارد.

غلامرضا کریمی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، درمورد واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در چه زمانی خوهد بود؟ اظهار کرد: از منظر حقوق بین الملل و سیاست بین الملل اینکه رژیم صهیونیستی در پایتخت یک کشور مستقل، تروری انجام دهد به یکی از شخصیت‌هایی که میهمان دیپلماتیک ایران بود را ترور کند محکوم است.

وی ادامه داد: تلاش وزارت خارجه برای این است که همه کشورها این حرکت را محکوم کنند.متاسفانه کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به صورت صریح این حرکت را محکوم نکردند ولی خیلی از کشورهای دنیا آن را محکوم کردند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاصی است و بالاخره نتانیاهو که دچار شکست‌های وحشتناکی در درون رژیم صهیونیستی شده به نوعی می‌خواهد فضای منطقه خاورمیانه را دچار تنش و بحران کند و پای ایران را به عنوان قدرت پشتیبان جریان مقاومت به مسائل جنگی منطقه وارد کند لذا ایران به همراه محور مقاومت کاملا هوشمندانه به این قضیه واکنش نشان خواهند داد.

وی تاکید کرد: حجم ترورهایی که رژیم صهیونیستی در طول دو الی سه هفته گذشته انجام داده است به نسبت گذشته بسیار چشمگیر بود و هدف آن متشنج شدن منطقه است تا مانع از جریان صلح در غزه شود. ولی جمهوری اسلامی و محور مقاومت به دنبال برقراری صلح در محیط منطقه هستند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: حتما انتقام خون هنیه همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند گرفته خواهد شد.ولی اینکه زمان آن، زمان فعلی باشد یا در آینده نزدیک یا آینده بلند مدت بستگی به استراتژی هایی جمهوری اسلامی ایران دارد. به هر حال ایران نمی خواهد در فضایی حرکت کند که آن فضا به نفع نتانیاهو و تقویت رژیم صهیونیستی تمام شود. لذا علت اینکه واکنش فوری از سمت ایران نشان داده نشد این است که بهره برداری لازم از طرف رژیم صهیونیستی صورت نگیرد در عین حال پیگیری های لازم در محیط بین المللی در حال انجام است. تا بتواند فضای افکار عمومی بین المللی را نسبت این حرکت های خشن رژیم صهیونیستی بیشتر برجسته کند.

وی با بیان اینکه ایران کاملا بر محور عقلانیت حرکت می‌کند و دست برتر را به لحاظ بازدارندگی در محیط منطقه خاورمیانه دارد، خاطرنشان کرد: در محور مقاومت در واقع پیشرفت‌های خوبی داشته و واکنش فوری و آنی نسبت به ترور شهید هنیه شاید در واقع در چارچوب استراتژی عقلانیت محور مقاومت در حال حاضر نگنجد و انتظار میرود. با تدبیری که مسئولان نظامی کشور انجام می‌دهند در روزها و شاید ماه های آینده نسبت به این قضیه واکنش نشان دهند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، همچنین گفت: تلاش وزارت امور خارجه و مقامات دیپلماتیک کشور این است که موضع حقانیت جمهوری اسلامی و محور مقاومت را در منطقه خاورمیانه و جهان تثبیت و نهادینه کنند ولی به منزله این نیست که این انتقام خواهی زمان بندی خاصی داشته باشد و در هر موقعیت زمانی و مکانی که لازم و مناسب باشد انتقام گرفته خواهد شد ولی قطعا نوع حرکت جمهوری اسلامی به گونه‌ای نخواهد بود که موجب بهره برداری یا به نوعی به نفع نتانیاهو و دولت غاصب صهیونیستی باشد.

پیشنهاد سردبیر

منبع: حیات
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • آشنا

    زمان حمله وضربه زدن به دشمن قبلا شروع شده و آثار چشم گیرش بمرور نمایان خواهد شد واما اسرائیل دلش موشک و پهباد می‌خواهد که آنها رو هم داریم آماده میکنیم ولی بخاطر سری بودن حرکت نظامی نمی‌شود زمان دقیق آن رو بر ملا کرد چشم انتظار باشند که هم دیروز زود دارد وهم سوخت و سوز که دومیش بسیار به چشم دیده جهانیان خواهد آمد

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد