دونالد ترامپ از انتخابات آمریکا کنار رفت؟!

آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، می‌گوید احتمال دارد دونالد ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده کناره‌گیری کند. او در اظهار نظری جنجالی گفته که ترامپ ممکن است به‌دلیل فشارهای قانونی و مشکلات حقوقی که با آن‌ها مواجه است، تصمیم به ترک رقابت‌های انتخاباتی بگیرد.

دونالد ترامپ از انتخابات آمریکا کنار رفت؟!
صفحه اقتصاد -

اسکاراموچی که خود یکی از منتقدان ترامپ است، اعتقاد دارد که ترامپ نمی‌خواهد در معرض شکست قرار گیرد و ترجیح می‌دهد به‌جای مواجهه با باخت احتمالی در انتخابات، از آن کناره‌گیری کند. این پیش‌بینی در حالی مطرح می‌شود که ترامپ همچنان یکی از چهره‌های مطرح و تاثیرگذار در حزب جمهوری‌خواه است.

اظهار نظر جنجالی اسکاراموچی درباره کمپین انتخاباتی ترامپ

آنتونی اسکاراموچی، مشاور سابق دونالد ترامپ و یکی از منتقدان سرسخت حال حاضر او، پیش‌بینی شوکه‌کننده‌ای کرده و انتظار دارد که ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده کناره‌گیری کند. این اظهارات اسکاراموچی باعث شده که موجی از گمانه‌زنی‌ها در بین تحلیل‌گران سیاسی به‌وجود آید و ثبات و آینده کمپین انتخاباتی ترامپ زیر سوال برود.

آمارهای مختلف از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا، نوادا و کارولینای شمالی، همچنان در برابر کامالا هریس پیشتاز است. با این وجود، استفانی ال‌بی (Stephanie LB)، یوتیوبر معروف، می‌گوید:

اسکاراموچی به‌سرعت از این اظهار نظر حمایت کرد و با اشاره به سخنان اخیر خود گفت:

اسکاراموچی، دونالد ترامپ را «مرد کوچک وحشت زده» خطاب کرد و اظهار داشت که اگر برتری ترامپ در انتخابات کمرنگ شود، او عقب‌نشینی خواهد کرد.

انتقادات اسکاراموچی به همین جا ختم نشد. او در چند پست دیگر، به هرج و مرج داخلی در کمپین دونالد ترامپ اشاره کرد و مدعی شد که ترامپ به‌دنبال تغییر دادن ترکیب افراد کمپین خود است.

آمار نظرسنجی‌ها از رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس

این اظهارات، در تضاد کامل با تصویری است که دونالد ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی اختصاصی خود، یعنی تروث سوشال (Truth Social) نشان می دهد. او اخیرا در این پلتفرم اعلام کرد که در نظرسنجی‌ها عملکرد فوق العاده‌ای دارد و به پیشروی در تقریباً همه نظرسنجی‌های واقعی افتخار کرد. او همچنین کمپین انتخاباتی خود را، بهترین کمپین انتخاباتی ممکن توصیف کرد.

با این حال، اظهارات اسکاراموچی حاکی از آن است که اعتماد به‌نفس ترامپ می‌تواند صرفا سپری ظاهری باشد تا ناامنی‌های عمیق‌تر و مشکلات احتمالی تیم ترامپ را پنهان کند.

تحلیل‌گران دیگر، نسبت به اظهارات اسکاراموچی بی‌توجه نبودند و اظهارنظر کردند. جسیکا تارلوف (Jessica Tarlov)، میزبان مشترک پادکست TheFive8، نظرات اسکاراموچی را تایید کرد و رفتار ترامپ را «شرم آور» خواند. اسکاراموچی در پاسخ به پست تارلوف، خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ خوش‌شانس است که دیگر در پلتفرم X پست نمی‌گذارد. این گفته نشان می‌دهد محتوایی که ترامپ در Truth Social به اشتراک می‌گذارد، برای بررسی گسترده‌تر عمومی مناسب نیست. اما به نظر می‌رسد در پاسخ به این گفته اسکارموچی، ترامپ پس از ۳ سال به پلتفرم X بازگشته و پست گذاشته است.

همچنین، در پلتفرم‌هایی مانند پلی‌مارکت (Polymarket) که به کاربران اجازه می دهد تا نتایج وقایع سیاسی را پیش‌بینی کنند، شانس ترامپ رو به کاهش بوده است. در زمانی که بایدن نامزد دموکرات‌ها بود، شانس ترامپ برای پیروزی به ۷۱٪ رسیده بود، اما با جایگزین شدن کامالا هریس، شانس ترامپ به ۴۵٪ کاهش یافته است.در حالی که کامالا هریس با ۵۲٪ شانس پیروزی در پلی مارکت از ترامپ پیشی گرفته است.

این تغییر احساسات در پلتفرم‌های پیش‌بینی، با توجه به چشم‌اندازهای اقتصادی که به‌طور سنتی همیشه نقطه قوت ترامپ بوده است، پیچیده‌تر نیز می‌شود.

علی‌رغم ادعاهای ترامپ مبنی بر مقابله با تورم، رای‌دهندگان همچنان کامالا هریس را رهبر اقتصادی بهتری در نظر می‌گیرند. نظرسنجی اخیر فایننشال تایمز (Financial Times) نشان می‌دهد ۴۲٪ از رای‌دهندگان، هریس را برای رسیدگی به مسائل اقتصادی ترجیح می‌دهند. این امر نشان‌دهنده برتری جزئی هریس نسبت به ترامپ در این‌باره است.

با این حال، نظرسنجی‌های دیگر، مانند نظرسنجی اقتصادی سی‌ان‌بی‌سی آل-آمریکا (CNBC All-America)، نشان می‌دهد ترامپ در زمینه مسائل اقتصادی پیشتاز است. اما به هر حال این واقعیت که هریس در این زمینه در حال پیشی گرفتن از ترامپ است، قابل توجه است و می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در احساسات رای‌دهندگان باشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد