جزئیات تصویب و اجرای فوق‌العاده ویژه کارکنان این وزارتخانه

وزیر علوم آخرین وضعیت فوق العاده ویژه کارکنان آموزش عالی را توضیح داد و گفت: اکنون برای مصوب و عملیاتی شدن فوق العاده ویژه کارکنان باید شورای حقوق و دستمزد تشکیل شود.

جزئیات تصویب و اجرای فوق‌العاده ویژه کارکنان این وزارتخانه
صفحه اقتصاد -

محمد علی زلفی گل درباره آخرین وضعیت فوق العاده ویژه کارکنان آموزش عالی گفت: بحث فوق‌العاده ویژه کارکنان آموزش عالی را به صورت شبانه‌روزی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: یکی از گره‌های بحث مذکور در سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه بود که این فوق‌العاده ویژه را برای اکثر وزارت‌خانه ها انجام داده بودند ولی برای وزارت علوم با وجود پیگیری‌های زیادی که انجام شد، اکنون به شورای حقوق و دستمزد رسیده است.

وزیر علوم افزود: باید شورای حقوق و دستمزد را تشکیل داده (فوق العاده ویژه) مصوب و عملیاتی شود که این‌جا حق با یاوران علمی است.

وی ادامه داد: این‌که ما بیشتر به اعضای هیأت علمی توجه می‌کنیم، واقعیت نیست ما اعضای یک خانواده هستیم وزارت علوم سه رکن اصلی دارد دانشجو، یاوران علمی و اعضای هیأت علمی. تمام تلاشمان این بود که حداقل‌ها را تأمین کنیم. من به یاوران علمی حق می‌دهم حق با آن‌هاست و حرف حساب جواب ندارد ولی خدا شاهد و ناظر است که ما از هیچ کوششی دریغ نکردیم به هرحال آن‌ها هم استدلالاتی داشتند که تا الان مانده است.

بر اساس آئین نامه جدید استخدامی اعضای هیأت علمی؛ دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰ سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته همنام در سایر دانشگاه‌ها ۳۵ سال تمام اعلام شده است.

علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اواخر سال گذشته اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأمین اعتبار فوق‌العاده ویژه کارکنان آموزش عالی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    پس معلمان چی برخی کارمندان دارند فوق العاده خاص میگیرند ولی برای معلمان هنوز فوق العاده ویژه ۵۰درصد ی اجرا نشده این ظلم نیست چیست

  • مراد

    آقای کاظمی جلو جلو بهتون تبریک میگم امیدواریم بعنوان کسیکه از بطن معلمان آمد عاید با وضعیت بد معیشتی وفلاکت بار و زجر آور معلمان آشنایی داریید مشکلات همچون عدم اجرای درست رتبه بندی ۸۰درصد هیئت علمی.عدم اجرای قانون فوق العاده ویژه ۵۰درصد ی.عدم واریز معوقات رتبه بندی مخصوص۱۴۰۰ .عدم پرداخت رفاهیات .بن کارت ها .معیشتی .پاداشه ای ماهیانه که کارگران روزمزد هم علاوه بر اضافه کاری بصورت ماهیانه بالای رسه میلیون پاداشی دارند بجز معلمان .راه اندازی تعاونی مسکن وحل مسکن معلمان حقوق یک چهارمی معلمان نسبت به یک نگهبان ساده شرکت ۸ساعت کار.رک بگم معلمان دیگه قدرت خرید ماهیانه که هیچ سه ماهه یک کیلو گوشت گوسفند هم ازشون گرفته شده و تسهیلات کم درصد بالای ۱۵۰میلیون تومان که برخی کارمندان بدو و در ۸۰۰میلیون تومان ۲۰ساله و صفر درصد میگیرند ودرکل رعایت عدالت دریافتی با دیگر کارمندانی که ماهیانه چه کارمند چه نکنند ۹۰ساعت اضافه کاری برایشان در نظر گرفته میشود یعنی به اندازه حقوق یکماه معلمان اینها قسمتی از مشکلات وبی عدالتیهای که نسبت به این قشر زحمتکش میشود و توقع از جنابعالی بعنوان عضوی از وزارت خانه بالاست خدا کمکتون کنه تا این مشکلات را در همان روزهای اول برداشته شود تا معلمان بدوم دغدغه وفکر بروند سر کلاس وبا آرامش کامل به وظیفه خودشان برسند یعنی زندگی در حد یک معلم شرافتمندانه حق هر معلم است

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد