سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت چهاردهم کیست؟

سیّد اسماعیل خطیب سیاستمدار و روحانی شیعه ایرانی است که در دولت سیزدهم سمت وزیر اطلاعات ایران را برعهده دارد. که برای تصدی این وزارتخانه در دولت چهاردهم هم توسط مسعود ئزشکیان معرفی شد.

سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت چهاردهم کیست؟
صفحه اقتصاد -

سید اسماعیل خطیب در ۳ شهریور ۱۴۰۰ از سوی سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با تعداد ۲۲۲ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات رأی اعتماد گرفت.

سوابق امنیتی و اطلاعاتی

پس از شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطیب از جملهٔ پیشگامان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۹–۱۳۶۰ بود. او در سال ۱۳۷۰ ریاست اداره کل اطلاعات قم را بر عهده گرفت، سپس خطیب به عنوان رئیس حفاظت دفتر رهبر جمهوری اسلامی مستقر در قم منصوب شد ولی با تلاش آیت ا... صادق آملی لاریجانی وی از دفتر رهبری به قوه قضائیه منتقل شد و با حکم وی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ با توجه به سوابق اطلاعاتی اش ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر عهده داشته است. 

سوابق علمی

اسماعیل خطیب از شاگردان آیت ا... العظمی سید علی خامنه‌ای، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مصباح یزدی است. اگرچه خطیب در امور اطلاعاتی و امنیتی سابقهٔ فراوانی داشته اما، تحصیلات او صرفاً در حوزهٔ فقه اسلامی بوده و ارتباطی با مطالعات اطلاعاتی یا علوم سیاسی نداشته است.

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم چندی پیش با حضور در دفتر رئیس جمهور با مسعود پزشکیان گفت‌وگو و گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی کشور به وی ارائه کرد.

وزیر اطلاعات پس از این دیدار گفت: آنچه که وظیفه ما بود در رابطه با مسائل امنیتی کشور، تقدیم آقای دکتر پزشکیان کردیم.

وی در خصوص پیشنهاداتش به رئیس جمهور منتخب، گفت: چند پیشنهاد در خصوص مسائل امنیتی کشور مطرح کردم؛ مسائل اجرایی کشور موضوعی است که به عهده شخص رئیس جمهور منتخب است و طبیعتا آنچه که مورد نیاز است، وزارت در خدمت ایشان قرار خواهد داد.
وزیر اطلاعات دولت سیزدهم عنوان کرد: دولت چهاردهم دولتی است که منتخب و مورد اعتماد مردم بوده و آمده است که به مردم خدمت کند و امیدواریم در این مسیری که تصمیم گرفته حرکت کند و با لطف الهی همراه شود. مخصوصا در این ایام که ان‌شاءالله آقا امام حسین(ع) کمکشان کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد