کامالا هریس رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا کیست؟ + زمان اولین مناظره ترامپ با کامالا هریس

در این خبر به کامالا هریس رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا پرداخته شده است. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در مقابل رقیب جمهوریخواهان در رأی‌گیری مجازی در روز جمعه، حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را کسب کرد.

کامالا هریس رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا کیست؟ + زمان اولین مناظره ترامپ با کامالا هریس
صفحه اقتصاد -

هریس تنها نامزد دموکرات‌ها بود که در فرایند رأی‌گیری مجازی که ۵ روز به طول انجامید، توانست حمایت ۴ هزار تن از هم حزبی‌های خود را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا را به دست آورد.
پیش از این نیز، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کامالا در سخنانی اعلام کرده که هفته آینده به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهم کرد.

گفتنی است که هریس نخستین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

این در حالی است که مدت کوتاهی از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری می‌گذرد و او حمایت خود را از هریس اعلام کرده، روشن است که او تنها نامزد جدی حزب بوده است.

کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به عنوان اولین زن، اولین سیاه‌پوست و اولین آسیایی‌تباری که به مقام معاون رئیس جمهور آمریکا رسید، تاریخ‌ساز شد.

در نوامبر ۲۰۲۱، او به مدت ۷۵ دقیقه در حالی که بایدن تحت معاینه پزشکی بود، به عنوان رئیس جمهور موقت قدرت را در دست داشت.

خانم هریس در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد. والدین او مهاجر بودند. مادرش هندی و پدرش اهل جامائیکا بود.

پنح ساله بود که والدینش از هم جدا شدند و او پس از آن بیشتر در کنار مادرش، شیامالا گوپالان هریس که پژوهشگر سرطان و فعال حقوق مدنی بود، بزرگ شد.

خانم هریس می‌گوید مادرش او و خواهر کوچکترش مایا را در میان جامعه سیاه‌پوستان اوکلند بزرگ کرد.

او در زندگی‌نامه خود با عنوان «حقایقی که در خود نگه می‌داریم» نوشت: «مادرم به خوبی می‌دانست که دو دختر سیاه‌پوست را بزرگ می‌کند. او می‌دانست که وطن دومش ما را به عنوان دخترانی سیاه‌پوست می‌بیند و مصمم بود که ما به زنان سیاه‌پوست شجاع و با اعتماد به نفسی تبدیل شویم.»

او در دانشگاه «هووارد» (Howard) که از گذشته یکی از برجسته‌ترین کالج‌ها برای سیاه‌پوستان بوده، تحصیل کرد و در آن جا با مسائل سیاسی مانند آپارتاید در آفریقای جنوبی و روابط نژادی در آمریکا آشنا شد.

خانم هریس کار حرفه‌ای خود را در دفتر دادستانی شهرستان آلامدا در اوکلند کالیفرنیا آغاز کرد.

او مدرک وکالت خود را از دانشگاه هستینگز کالیفرنیا گرفت و در دفترهای دادستانی مختلف این ایالت کار کرد. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان دادستان کل کالیفرنیا منصوب شد و در سال ۲۰۱۶ در مقام سناتور این ایالت به سنای آمریکا راه پیدا کرد.

جو بایدن در مورد او گفته بود: «کامالا باهوش، سخت‌کوش، با تجربه و مبارزی کارآزموده است

کامالا هریس رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا کیست؟ + زمان اولین مناظره ترامپ با کامالا هریس

آنها در کنار یکدیگر موفق شدند دونالد ترامپ و مایک پنس، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور وقت را در انتخابات سال ۲۰۲۰ شکست دهند.

با این که در جریان مبارزات انتخاباتی، او بیشتر در سایه جو بایدن بود، اما هویت خانم هریس به عنوان یک زن و یک فرد رنگین‌پوست احتمالا نقش بزرگی در پیروزی آن‌ها ایفا کرد، چون توانستند ۹۰ درصد آرای سیاه‌پوستان را به دست آورند.

کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور چه کرده است؟

کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، ریاست نمادین سنای ایالات متحده را هم در دست دارد و در مواقعی که تعداد آرای نمایندگان دو حزب در سنا مساوی می‌شود، رای او تعیین‌کننده خواهد بود.

او در چهار سال گذشته ۳۲ بار از این اختیار خود استفاده کرده که بیش از هر معاون رئیس جمهور دیگری در تاریخ آمریکا است.

آقای بایدن درباره نقش او به عنوان معاون رئیس جمهور گفته است: «کامالا آخرین صدایی است که در اتاق شنیده می‌شود، فرضیات را به چالش می‌کشد و سوالات سخت را می‌پرسد.»

او پس از لغو حکم «رو علیه وید» از سوی دیوان عالی آمریکا، از سال ۲۰۲۲ تاکنون با دفاع از حقوق باروری در نقاط مختلف کشور توجه زیادی را به خود جلب کرد. این حکم، پیش از آن، سقط جنین را به عنوان یک حق ملی در آمریکا به رسمیت شناخته بود.

با این حال، میزان محبوبیت خانم هریس به عنوان معاون رئیس جمهور، در تمام دوره حضورش در این مقام پایین بوده است. بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها، ۵۱ درصد آمریکایی‌ها عملکرد او را نمی‌پسندند و تنها ۳۷ درصد آن را تایید می‌کنند.

کتی کی، خبرنگار ویژه بی‌بی‌سی در آمریکا، می‌گوید این مسئله ممکن است به این دلیل باشد که اصلی‌ترین وظیفه‌ای که بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور به او محول کرده بود، کاهش مهاجرت از مرز جنوبی آمریکا بود و او تا حد زیادی در حل این مشکل ناکام بود.

ترامپ برای مناظره با کامالا هریس در سپتامبر موافقت کرد

ترامپ

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده، گفت با شبکه «فاکس نیوز» به توافق رسیده است تا با رقیب دموکرات خود، «کامالا هریس» در چهارم سپتامبر در پنسیلوانیا مناظره کند.

 ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: «من با فاکس نیوز برای مناظره با کامالا هریس در روز چهارشنبه ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) به توافق رسیده‌ام... مناظره فاکس نیوز در پنسیلوانیا و در مکانی که باید مشخص شود، برگزار می‌شود.»

مناظره اول ریاست جمهوری آمریکا در ۲۷ ژوئن میان ترامپ و «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برگزار شد اما بعد از عملکرد ضعیف بایدن و فشار دموکرات‌ها، او از رقابت‌های ریاست جمهوری کنار کشید و از معاونش کامالا هریس حمایت کرد. انتظار می‌رود خانم هریس نامزدی حزب دموکرات را به دست آورد و در آن صورت، اصلی‌ترین رقیبش در روز انتخابات پنجم نوامبر، ترامپ خواهد بود که یک دور رئیس‌جمهور آمریکا بود.

در شرایطی که کمتر از ۱۰۰ روز به انتخابات آمریکا مانده است، برای ترامپ پذیرش رقیبی جوان‌تر به مراتب سخت‌تر است. هریس در نظرسنجی‌ها بهتر از بایدن است و در چند نظرسنجی با اختلاف اندک از ترامپ جلو زده و در چند نظرسنجی هم شانه به شانه او حرکت می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: انتخاب
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد