میشل اوباما جانشین جو بایدن در انتخابات می‌شود؟

میشل اوباما می‌تواند تمام رقبای احتمالی خود از جمله کامالا هریس، گاوین نیوسام و گرچن ویتمربرای جایگزین شدن به جای بایدن در رقابت انتخاباتی را دور بزند.

میشل اوباما جانشین جو بایدن در انتخابات می‌شود؟
صفحه اقتصاد -

 اوباما می‌تواند تمام رقبای احتمالی خود از جمله "کامالا هریس"، "گاوین نیوسام" و "گرچن ویتمر" برای جایگزین شدن به جای بایدن در رقابت انتخاباتی را دور بزند. ۵۰ درصد از رای دهندگان گفتند که به اوباما رای می‌دهند در حالی که ۳۹ درصد نشان دادند که ترامپ را ترجیح می‌دهند. میشل اوباما کارزار بایدن را با دیده تردید نگریسته و از تبلیغات برای آن خوداری ورزیده، اما "باراک اوباما" در جمع آوری کمک‌های مالی برای بایدن شرکت کرده است.

دموکرات‌ها و تعداد زیادی از رای دهندگان مستقل به وضوح "میشل اوباما" را نوعی زن شگفت انگیز می‌دانند یک نیمه الهه خرد و قدرت که می‌تواند حزب دموکرات را دوباره متحد کند. "جیل لپور" مورخ دانشگاه هاروارد در کتاب خود به نام "تاریخ مخفی زن شگفت‌انگیز" استدلال کرده که میشل اوباما نوعی حلقه مفقوده در داستان فمینیسم در قرن گذشته است. اعلام نامزدی از سوی میشل اوباما می‌تواند باعث شود او در چندین جبهه از سقط جنین گرفته تا دستمزد برابر تحت محاصره قرار گیرد.

میشل اوباما به طور مداوم اعلام کرده که تمایلی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. در واقع، او آشکارا از حضور شوهرش در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۱۲ ناراحت بود و به او گفت که در صورت شکست در تلاش دوم او برای رقابت ریاست جمهوری از وی حمایت نخواهد کرد. میشل اوباما مطمئنا نسبت به این موضوع آگاهی دارد که لحظه‌ای که وارد رقابت سیاسی شود محبوبیت اش شروع به کاهش خواهد کرد. در حال حاضر او مجبور نیست در مورد مسائلی مانند اوکراین، مالیات، مقررات و ... موضع گیری کند. خودداری او از ورود به عرصه رقابتی باعث افزایش محبوبیت اش خواهد شد. با این وجود، همان طور که "استیو بنن" به این نتیجه رسیده نباید پدیده اوباما را به مثابه یک نمایش فرعی نادیده گرفت. گمانه زنی درباره نامزدی میشل اوباما ضعف‌های بایدن را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که اشتیاق سیاسی گسترده‌ای برای کسی غیر از روسای جمهور سابق وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان