پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ | اخبار فوری پیش بینی هواشناسی تهران سه شنبه ۱۴ اسفند + آب و هوای تهران
پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ و پیش بینی هواشناسی تهران سه شنبه ۱۴ اسفند و آب و هوای تهران را در این خبر بخوانید.

اداره کل هواشناسی تهران ضمن اشاره به افزایش نسبی دما در تهران از فردا (۱۴ اسفندماه) تا جمعه (۱۷ اسفندماه) از بارش برف و باران در نیمه شمالی و ارتفاعات و بارش باران در نیمه جنوبی این استان از اواخر وقت چهارشنبه (۱۵ اسفندماه) خبر داد.
افزایش نسبی دمای هوای تهران/ بارش باران از چهارشنبه
بر پایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشههای پیش یابی طی پنج روز آینده آسمان استان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیشبینی میشود.
همچنین از روز سه شنبه (۱۴ اسفندماه) تا چهارشنبه (۱۵ اسفندماه) مناطق پرتردد شهری گاهی همراه با غبار محلی مورد انتظار خواهد بود.
پیش بینی بارش برف و باران در نیمه شمالی و باران در نیمه جنوبی تهران
از اواخر وقت چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۶ اسفندماه) در نیمه شمالی بهویژه ارتفاعات در بعضی ساعات، بارش برف و باران و در نیمه جنوبی بارش باران مورد انتظار خواهد بود.
افزایش نسبی دمای تهران از فردا تا جمعه
همچنین از سه شنبه تا جمعه (۱۷ اسفندماه) روند افزایش نسبی دما پیشبینی میشود.
هواشناسی تهران طی ۲۴ ساعت آینده
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۲۰- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
آسمان تهران طی دو روز آینده
آسمان تهران فردا (۱۴ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد در بعضی ساعتها غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی (۱۵ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد در بعضی ساعتها غبار محلی از اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی میشود.
شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۱۳ اسفند
شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۷۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.
سنجش کیفیت هوای امروز دوشنبه سیزدهم اسفند در موقعیت ایستگاه آتیساز با شاخص ۵۳، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۱، اسلامشهر با شاخص ۷۳، باقرشهر با شاخص ۵۲، بهارستان با شاخص ۶۰، پاسداران با شاخص ۸۶، پاکدشت با شاخص ۸۴، پردیس با شاخص ۶۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۱، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۲، دانشگاه تهران با شاخص ۶۷، چشمه با شاخص ۶۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۱ و دماوند با شاخص ۵۴، در موقعیت هوای سالم (زرد) است.
بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاههای رباط کریم با شاخص ۶۸، ژئوفیزیک با شاخص ۶۴، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۵۵، سلامت با شاخص ۶۴، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۳، شریف منطقه ۲ با شاخص ۵۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۸، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۵۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳ و منطقه ۱۵ با شاخص ۶۸، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.
قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا در ایستگاههای اقدسیه منطقه ۱ با شاخص ۵۰، امام خمینی با شاخص ۴۶، پارک رازی با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۴۶، پیشوا با شاخص ۴۹، سرخه حصار با شاخص ۴۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۹، علم و صنعت با شاخص ۳۸، قدس با شاخص ۴۲، قرچک با شاخص ۴۷، ملارد با شاخص ۵۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۴۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۰، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شد.
بر اساس دادههای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر میشود، بنابراین شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوهای) است.
تراموا سال آینده وارد تهران میشود
سخنگوی شهرداری تهران گفت: از سال آینده قرارداد ۶۰ رام تراموا اجرایی و ترامواها از سال آینده وارد تهران خواهد شد.
شهرداری تهران نوشت، نشست خبری عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، ظهر امروز دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ با حضور جمعی از اهالی رسانه در خانه روزنامه نگاران شهر برگزار شد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در هفتههای اخیر بخشی از کلان پروژههای شهرداری که از قبل وعده آن داده شده بود، به بهره برداری رسید، گفت: با حضور رئیس جمهور بسته بزرگ برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی به مردم تقدیم شد که خبر خوبی بود و به ثمر نشست و امروز در چهار مسیر اتوبوسرانی در نقاط مرکزی شهر و محدوده طرح ترافیک، اتوبوسها فعال شدهاند.
اتصال مسیر سرزندگی به خوابگاههای دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی و تهران در آینده
محمدخانی با بیان اینکه به زودی آغاز به کار قطار ملی در خطوط مترو نیز انجام خواهد شد، تصریح کرد: مسیر ۴۷ کیلومتری سرزندگی نیز به شهروندان تقدیم شد که یک شبکه جذاب و مفرح برای پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از اسکوتر برقی است. اتفاق خوب ادامه این شبکه در سطح شهر است و از چهار بوستان بزرگ فدک، پردیسان، ۱۳ هکتاری و نهج البلاغه عبور خواهد کرد و به برج میلاد، بوستان گفتوگو و خوابگاههای دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران خواهد رسید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ویژگی مهم این مسیرها این است که بر فراز بزرگراهها قرار دارد و هیچ تداخل و تزاحمی با شبکه معابر بزرگراهی و خیابانها ندارد و فردی که وارد مسیر میشود بدون برخورد با وسایل دودزا میتواند طی مسیر کند.
محمدخانی با بیان اینکه روز چهارشنبه همزمان با روز درختکاری فاز اول کمربند سبز تهران به پایان خواهد رسید، یادآور شد: قرار بود ۵۰ هزار هکتار فضای سبز پیرامون شهر اجرا شود که از دهه ۷۰ این طرح آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.
سخنگوی شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص اختلال در خطوط مترو در روزهای گذشته اظهار کرد: مسئله مترو مسئله پیچیدهای است و از ابتدای دوره روی این موضوع تأکید کردیم و گزارشات متعددی در مورد وضعیت شبکه مترو از ابتدای دوره وجود دارد. اقدامات بسیار خوبی از جمله اورهال قطارها صورت گرفته و حتی واگنهای DC پلاس به ناوگان بازگشته است. این در حالی است که در ادوار قبل میگفتند که این قطارها قابلیت استفاده ندارند، اما با قابلیتهای جدید به مسیر بازگشت.
وی افزود: واگنهای چینی را نیز از چین دریافت خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری دولت و پیگیریهای وزارت خارجه برای تکمیل پیش پرداخت، اولین رامها را وارد خطوط کنیم. مترو به ۳ هزار واگن نیاز دارد که امروز هزار و ۵۰۰ واگن داریم و این درحالیست که در ابتدای دوره تعداد واگنها هزار و ۱۰۰ مورد بود. ما تا کنون توانستیم ۴۰۰ واگن اضافه کنیم. با این شرایط تراکم جمعیت در قطارها و ایستگاهها بیشتر میشود که شرمندگی ما را به دنبال دارد، اما تمام تلاش معاونت حمل و نقل و شرکت واگن سازی بر این است که از تمام مسیرهای ممکن تأمین واگنها را دنبال کنند.
محمدخانی در مورد کمک دولت به تأمین پیش پرداخت قرارداد واگنهای مترو با چین، گفت: ما در ارتباطی تنگاتنگ با دولت بودیم و رئیس جمهور در این زمینه دستورات لازم را داده و امیدواریم تا پایان سال شهردار و یا معاون حمل و نقل و ترافیک در مورد تسریع این روند اخبار خوبی را به مردم بدهند.
سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر وعده افتتاح ایستگاههای مترو در تهران، یادآور شد: بخشی از تأخیرها با توجه به اولویت بندی بودجه و شرایط کارگاهها انجام شده است. در برخی موارد معارضینی وجود دارد و گاهی در بخش بودجه نیز اعتبارات به موضوعات اولویت دارتری اختصاص پیدا میکند. به هر شکل امیدواریم در بهار سال آینده هر چهار ایستگاه وعده داده شده افتتاح شود.
محمدخانی در مورد تست دو رام تراموا در تهران، خاطرنشان کرد: این دو رام برای تستهای عملیاتی از شرکت چینی تحویل گرفته شده است. در طول مدت ۲ ماه اخیر تقریباً هر شب تستهای مختلفی در ۱۲ دسته از جمله سرعت، سیستم ترمز، راهبر هوشمند و سیستم سیگنالینگ انجام شد که همه تستها با موفقیت همراه بود.
وی افزود: از سال آینده قرارداد ۶۰ رام تراموا اجرایی و ترامواها از سال آینده وارد تهران خواهد شد. تراموای تست شده سه کابین بود و بنا داریم از تراموای چهار کابین استفاده کنیم که ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد. متناسب با زمان بندی ورود تراموا باید ایستگاهها نیز بازطراحی شوند که با تغییرات جزئی آماده ورود تراموا خواهند شد. مباحث کارشناسی و موارد قانونی آن را نیز از مسیر شورای شهر دنبال خواهیم کرد.
محمدخانی در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص دادن مجوز کسب و کارهایی درباره فروش خوراک حیوانات خانگی توسط شهرداری توضیح داد: مجوز کسب و کار با شهرداری تهران نیست و انواع کسب و کارها و فروشگاه ها، مجوزهای کسب و کار خود را از شهرداری دریافت نمیکنند.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین گفت: اتوبوسهای برقی وارد شده برای مسیرهای اولویتدار در مسیرهای در محدوده طرح ترافیک است. برای نمونه در خط جمهوری-بهارستان یا جمهوری تا پل کریمخان، در واقع اولویت در مناطق مرکزی شهر است. البته این اتوبوسهای برقی در بی. آر. تی استفاده نمیشود، اما به دلیل کمبود و عقب افتادگی که در این حوزه داریم طبیعتا از اتوبوسهای خریداری شده تک کابین در خطوط بی. آر. تی نیز استفاده میشود. البته چندین دستگاه از اتوبوسهای دوکابین نیز در این دوره اورهال شده است و در بهار سال آینده نیز حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین را تحویل خواهیم گرفت که بلافاصله وارد خطوط بی. آر. تی میشوند. تمام تلاش مان این است که مشکل معطل ماندن مردم را در ایستگاهها و انتظار برای اتوبوسها را کاهش دهیم. اگر تراموای چرخ لاستیکی نیز فعال شود، با توجه به قابلیت بالاتر این مد حمل و نقلی، بخش قابل توجهی از مشکل شهروندان برطرف میشود.
محمدخانی در جواب پرسشی درباره استفاده توانیابان از اتوبوسهای برقی عنوان کرد: از ویژگیهای اتوبوسهای برقی خریداری شده این است که معلولان و توان یابان میتوانند از آن استفاده کنند. در واقع در مذاکرات با شرکت تولید کننده جزو شروط ما بود. امیدواریم در تولید داخل نیز این مساله را حل کنیم. البته به دلیل ساختار موتور برقی و محدودتر شدن فضای موتوری این امکان راحتتر فراهم میشود. شاید در بخشی از ادوار قبلی این امکانات در اتوبوسها نبود که توانیابان از این امکان استفاده کنند. با گسترش این موضوع در درجه اول زیرساخت استفاده توانیابان از این ظرفیت را فراهم و در درجه دوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در این زمینه باید داشته باشیم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در رابطه با انتقادهای مطرح شده در مورد آماده سازی شهر برای ماه رمضان، گفت: گزارش اجرای مجموعه برنامههای فرهنگی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان توسط معاون اجتماعی شهرداری ارائه خواهد شد، اما در مجموع برنامههای مفصلی در سطح شهر برای ماه رمضان و نوروز پیش بینی شده است.
محمدخانی افزود: در تبلیغات محیطی شهر نیز سازمان زیبا سازی اقدامات مهم و بزرگی انجام داده است؛ چه در سازههای حجمی چه در تبلیغات محیطی که به تدریج نصب و اجرا انجام میشود و گزارشات آن ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مورد نورپردازی در شب متناسب با ماه مبارک رمضان مطالباتی انجام شد که صحیح است، تصریح کرد: متناسب با شرایط کشور در تولید و توزیع برق که مشکلات جدی ایجاد کرده، سعی کردیم همکاری لازم را داشته باشیم؛ لذا به سادگی نمیتوان از المانهای نوری بزرگ استفاده کرد. امیدواریم از این شرایط گذرا عبور کنیم و مشکل در سالهای بعد و یا ماههای آینده برطرف شود. شهرداری امکان کافی برای اجرای المانهای نوری را دارد، اما باید با متولی توزیع برق همکاری داشته باشیم که از این وضعیت عبور کنیم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص انتقاد سازمان استاندارد از مترو در مورد استاندارد نبودن آسانسورهای مترو هم گفت: بنده در سه سال گذشته بارها در مورد آسانسورهای مترو پاسخ دادهام. امیدواریم مجموعه استاندارد به این نتیجه برسد که آیین نامههای قدیمی را اصلاح و متناسب با طراحی ایستگاه های مترو مسئله را حل کند.
وی ادامه داد: فاصله مکانی ایستگاهها با صف انتظار برای دریافت بلیط با ۱۱.۵ متر مورد تأیید سازمان استاندارد متفاوت است و امکان آن وجود ندارد که تغییری ایجاد شود. ساخت ایستگاهها با همین شرایط در دنیا انجام میشود. آسانسورهایی داریم که بدون توقف بیش از ۴۰۰ متر را طی میکنند و یا به صورت روتین ۱۰۰ متر پیمایش وجود دارد.
محمدخانی با اشاره به ساماندهی دست فروشان مترو نیز اعلام کرد: اولویت مدیریت شهری در شرایط خاص اقتصادی کشور و اهمیت تولید با محور خرده فروشی ها، ساماندهی دست فروشان است. در سه سال اخیر بیش از اینکه با دست فروشان برخورد و یا آنها را جمع آوری کنیم، شرایط را با رویکرد مسالمت آمیز به سمت ساماندهی بردهایم. در همین راستا بازارچههایی را در اختیار آنها قرار دادیم و امیدواریم با بازارچههای محیطی و فصلی، دست فروشان را در جایگاهی منظم و پاسخگو ساماندهی کنیم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره اجرای برنامههای فرهنگی شهرداری توضیح داد: بخشی از برنامههای فرهنگی ما در این ایام در باغ راه حضرت زهرا (س) انجام میشود. تلاش ما این است که این باغ راه به قطب اجرای برنامههای فرهنگی و آئینی تبدیل شود و امیدواریم به زودی این پروژه افتتاح شود.
وی در جواب پرسشی درباره تصفیه خانهها هم گفت: ساخت تصفیه خانهها جزو تکالیف شهرداری تهران نیست، اما مدیریت شهری همکاری خوبی را با وزارت نیرو و آبفا داشته است و در این دوره توانستیم تصفیه خانههای متعددی را به شبکه اضافه کنیم با همین نگاه، موضوع بحران آبیاری که در بخش غربی بوستان جنگلی چیتگر داشتیم به طور کامل حل میشود. تا آخر اسفند مشکل کمبود آب در بوستان چیتگر را نخواهیم داشت و با اتصال شبکه پساب و آبهای تصفیه شده مشکلی برای آبیاری در بوستان چیتگر نداریم.
نظر شما