پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا شنبه ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ | هرمزگانی ها بخوانند

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا فردا شنبه ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا شنبه ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ | هرمزگانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

هواشناسی هرمزگان برای امروز در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و به تدریج افزایش باد جنوب شرقی پیش بینی کرد.

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۶ مهر ماه

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان و محدوده تنگه هرمز مورد انتظار است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: سرعت باد در ساعات صبح در دریای عمان و تنگه هرمز استان در محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و دریا نسبتا مواج خواهد شد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی در ساعات صبح از تردد خودداری کنند.

وی افزود: از روز یکشنبه با تشدید وزش باد‌های جنوب شرقی تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد شد. توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناور‌های سبک در این مناطق، تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های سنگین و نیمه سنگین صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و نقاط مستعد استان و سواحل شمالی تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در نقاطی که شرایط بارشی مهیا نیست، تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار موقتی دور از انتظار نیست.

وی گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

به لحاظ دمایی نیز تا اواسط هفته آینده، کاهش دمای بیشینه (۱ تا ۲ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

مه رقیق صبحگاهی همراه با افزایش سرعت باد جنوب شرقی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و به تدریج افزایش باد جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور گفت: امروز بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان و محدوده تنگه هرمز مورد انتظار است.

او خاطرنشان کرد: امروز و از ابتدای صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و به تدریج افزایش باد جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: سرعت باد در ساعات صبح در دریای عمان و تنگه هرمز استان در محدوده سی و شش کیلومتر بر ساعت خواهد بود و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

او افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی در ساعات صبح از تردد خودداری کنند.

سی سی پور گفت: از روز یکشنبه با تشدید وزش باد‌های جنوب شرقی تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد شود و توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک در این مناطق خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های سنگین و نیمه سنگین انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و نقاط مستعد استان و سواحل شمالی تنگه هرمز، رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در نقاطی که شرایط بارشی فراهم نیست، تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار موقتی دور از انتظار نیست.

سی سی پور گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده، کاهش دمای بیشینه یک تا دو درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد