وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | هرمزگانی ها بخوانید

در این خبر به توضیحاتی درباره وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | هرمزگانی ها بخوانید
صفحه اقتصاد -

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان طی روز جاری با تاثیر سامانه همرفتی تقویت شده و تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد داشت.

مجتبی حمزه‌نژاد افزود: آسمان استان (امروز دوشنبه) در بخشی از نقاط ابری و در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعد ازظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد و در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل خواهد بود.

پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود.

حمزه‌نژاد ادامه داد: همچنین شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید که توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط کرده و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

وی گفت: سامانه همرفتی تا روز پنجشنبه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در منطقه حاجی‌آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی نیز فردا سه‌شنبه از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان