افزایش چشمگیر در جابجایی مسافر و کاهش حمل بار ریلی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار امروز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد با ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی این شرکت، از آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 24 مرداد تا پایان شهریور خبر داد.

افزایش چشمگیر در جابجایی مسافر و کاهش حمل بار ریلی
صفحه اقتصاد -

میعاد صالحی در جمع اصحاب رسانه با بیان بهبود شاخص‌های حمل‌ونقل ریلی در دولت سیزدهم، افزایش 219 درصدی جابجایی مسافر و کاهش 19 درصدی حمل بار ریلی در سال 1402 را اعلام کرد.

آغاز پیش‌فروش بلیت بازه زمانی 24 مرداد تا پایان شهریور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت برای بازه زمانی 24 مرداد تا پایان شهریور امسال در همه محورها از ساعت 9 صبح امروز دوشنبه 15 مرداد، از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

وی افزود: پیش‌فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت 11 از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی‌مانده انجام خواهد شد. هموطنان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره 0215149 تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

تخصیص بودجه عمرانی از محل تهاتر نفت

مدیرعامل راه‌آهن به تامین بودجه عمرانی از محل تهاتر نفت اشاره کرد و گفت: از محل استجازه رهبر انقلاب مبنی بر تامین بودجه عمرانی از محل تهاتر نفت، امسال دو بار از محل تهاتر نفت تخصیص بودجه داشته‌ایم و سومین تخصیص هم به زودی خواهیم داشت.

 وی اضافه کرد: بودجه عمرانی راه‌آهن در سال 1402 بیش از 7 هزار میلیارد تومان بوده و در سه سال اخیر، تخصیص بودجه متوسط 150 درصد رشد داشته است.

صالحی همچنین ابراز امیدواری کرد که امسال از محل تهاتر نفت به تخصیص بودجه عمرانی 300 درصد برسیم.

سرمایه‌گذاری و توسعه شبکه ریلی

صالحی در ادامه به ارائه گزارشی از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در شبکه ریلی ایران پرداخت و اظهار داشت: در 33 ماه اخیر، 4 هزار و 58 واگن باری نو وارد ناوگان شده و در این مدت 24 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد شبکه ریلی شده است.

وی افزود: همچنین 883 کیلومتر خط ریلی در این مدت احداث و بهره‌برداری شده که 320 کیلومتر آن، خطوط دوم است و 166 کیلومتر نیز برای اتصال بنگاه‌های بزرگ فولادی و خودرویی به شبکه ریلی ساخته شده است که 300 کیلومتر دیگر خط ریلی تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

بهبود شاخص حمل‌ونقل ریلی

به گفته مدیرعامل راه‌آهن، شاخص حمل‌ونقل ریلی در دولت سیزدهم بهبود قابل‌توجهی داشته است. در سال 1402، مجموع جابجایی بار و مسافر به 45.73 میلیارد واحد حمل رسید که نسبت به سال 1399 با 41.16 میلیارد واحد حمل، رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بخش مسافری، میزان جابجایی از 5.18 میلیارد نفر-کیلومتر ریلی در سال 1399 به 16.59 میلیارد نفر-کیلومتر ریلی در سال 1402 افزایش یافته که معادل رشد 219 درصد است.

صالحی اضافه کرد: با این حال، در بخش باری، جابجایی از 35.98 میلیارد تن-کیلومتر ریلی در سال 1399 به 29.14 میلیارد تن-کیلومتر ریلی در سال 1402 کاهش یافته که نشان‌دهنده افت 19 درصدی است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد