وضعیت آب و هوا خوزستان فردا شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴٠۲ | خوزستانی ها بخوانند | هشدار به خوزستانی ها

در این خبر به توضیحاتی درباره وضعیت آب و هوا خوزستان فردا شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا خوزستان فردا شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴٠۲ | خوزستانی ها بخوانند | هشدار به خوزستانی ها
صفحه اقتصاد -

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه تا روز سه شنبه آینده تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت، گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان ، محمد سبزه زاری اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا روز سه شنبه جو استان نسبتا پایدار خواهد بود و پدیده غالب در این ایام غبار صبحگاهی یا مه رقیق بویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان مورد انتظار است.

سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته آغاجاری با ۳۵ و ایذه با ۹.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در شهرهای صنعتی خوزستان گفت: پدیده غالب جوی تا دوشنبه هفته آینده، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز جمعه با بیان اینکه این هشدار از امروز تا دوشنبه هفته آینده صادر شده است، اظهار کرد: شهرهای صنعتی و پر جمعیت استان از جمله اهواز، امیدیه، ماهشهر، آبادان، دشت آزادگان، خرمشهر و کارون بیشترین اثر آلایندگی را خواهند داشت.

وی با اشاره به مخاطرات این پدیده، گفت: در صورت رعایت نکردن و کنترل منابع آلاینده شاهد کاهش شعاع دید و کیفیت هوا به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهارکرد: شهروندان به ویژه افراد آسیب پذیر و کودکان از تردد غیر ضروری و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

براساس آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای هفت شهر خوزستان روز گذشته در وضعیت قرمز یا ناسالم قرار گرفت.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد