وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۱۹ آبان ماه ۱۴٠۲ | مازندرانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۱۹ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۱۹ آبان ماه ۱۴٠۲ | مازندرانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

هواشناسی مازندران اعلام کرد بیشینه ارتفاع موج دریای خزر فردا جمعه تا ۳.۵ متر خواهد رسید.

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد که با توجه به نقشه‌های هواشناسی، دریای خزر فردا جمعه ۱۹ آبان مواج و متلاطم است. بر اساس این گزارش بیشینه ارتفاع موج در این روز در دریای خزر تا ۳.۵ متر خواهد رسید و با توجه به نقشه‌های هواشناسی بیشینه سرعت وزش باد در این روز تا ۱۴ متر بر ثانیه مورد انتظار است.

هواشناسی اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های دریایی در این روز در دریای خزر ممنوع است.

همچنین پیش‌بینی شده که از روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه آسمان مازندران صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه باشد اما از بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت روز شنبه شرایط جوی استان ابری و با وزش باد، بارش باران و کاهش دما همراه خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با خروج تدریجی سامانه بارشی از بعدازظهر امروز و گرمتر شدن هوا از فردا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی روز جاری با چند درجه افزایش در روز جمعه بین ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز جمعه بین ۲۲ تا ۲۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از هفت تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بین ۱۳ تا ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران ابری همراه در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواسط روز بتدریج ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید موقتی، رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روز شنبه آینده ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و به تدریج با کاهش ناپایداری و از روز یکشنبه تا روز سه شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم پیش‌بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۷ و بلده با ۱۴.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد