وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا دوشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ | هوای هرمزگان ناپایدار می شود

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا دوشنبه 23 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا دوشنبه 23 مرداد ماه 1402 | هوای هرمزگان ناپایدار می شود
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با رشد ابرهای همرفتی در ساعت های بعدازظهر (یکشنبه) در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی روز یکشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان با رشد ابرهای همرفتی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد مورد انتظار است.

وی ادامه داد: در مناطق مرکزی این استان که شرایط بارشی مهیا نیست در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب احتمال رعد و برق و تُند باد موقت همراه با گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی، از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) با توجه به تشدید سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: در مناطق دریایی استان هرمزگان با وزش باد جنوب غربی، دریا کمی مواج خواهد بود و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب احتمال افزایش لحظه ای سرعت باد و مواج شدن موقت تنگه هرمز دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: از لحاظ دمایی به تدریج طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با کاهش رطوبت نسبی هوا، افزایش نسبی دما به ویژه در شرق استان پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۹۷ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد