با امضای تفاهم‌نامه مشترک محقق می‌شود:

تقویت همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات با هدف تسریع در امدادرسانی به گردشگران داخلی و خارجی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با هدف امدادرسانی به هموطنان و مسافران داخلی و خارجی در مناطق صعب العبور و دوردست کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تقویت همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات با هدف تسریع در امدادرسانی به گردشگران داخلی و خارجی
صفحه اقتصاد -

این تفاهم‌نامه روز چهار‌شنبه 28 شهریور ماه 1403 در مراسمی با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، در دفتر مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به امضا رسید.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این مراسم ضمن قابل ستایش خواندن خدمات سازمان امداد و نجات در امدادرسانی به متقاضیان و امدادخواهان در کمترین زمان، اظهار داشت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز بر اساس وظایف ذاتی و اهدافی که دارد در سال‌های اخیر به صورت گسترده با استفاده از ظرفیت کلوپ‌های تخصصی سافاری و موتورسیکلت‌سواران حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری در راستای امدادرسانی به هموطنان و مسافران به ویژه در ایام خاص که نقاط مختلف کشور با بارش‌های سنگین برف و باران و وقوع سیلاب مواجه است، تلاش کرده است.

او افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم از دانش و مهارت سازمان امداد و نجات برای توسعه و ارتقای خدمات مطلوبتر و تکمیل فرآیند فعالیت‌ها بهره ببریم و تراز جدیدی از فعالیت‌های نوآورانه کانون و سازمان را ایجاد کنیم. 

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به افزایش علاقه‌مندی هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی به حوزه طبیعت‌گردی و سافاری و تدابیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای ساماندهی این فعالیت‌ها به منظور حفظ جان افراد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای متخصص کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوادث و بلایای طبیعی یکی از پایه‌های محکم سازمان بودند و بدون هیچ چشم‌داشتی با استفاده از امکانات شخصی خود در سریعترین زمان در صحنه حاضر شدند و از وقوع فجایع و حوادث ناگوار برای هموطنان و مسافران جلوگیری کردند.

او در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و افزایش دانش تخصصی نیروهای دو طرف در قالب این تفاهم نامه را بسیار مفید و موثر خواند و یادآور شد: با ارائه خدمات مطلوب در این حوزه می‌توان تردد مسافران و گردشگران در تمامی مناطق کشور را تسهیل و از جان آنان در حوادث و شرایط خاص محافظت کرد.

تعیین مسیرهای سبز و امن در مناطق کویری و طبیعت‌گردی برای گردشگران از طریق بهره‌گیری از GIS و دانش و تجارب متخصصین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران و اجرا در یک منطقه به صورت آزمایش برای بررسی، تعیین و معرفی مسیرهای سبز کویری با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های احتمالی در سفرهای طبیعت‌گردی از موضوعات مورد تأکید دو طرف بود. 

موضوع این تفاهم‌نامه توسعه مناسبات همکاری و هم‌افزایی توانمندی‌ها و امکانات طرفین در راستای مأموریت‌ها و وظایف سازمانی به منظور ارائه خدمات موثر به آسیب دیدگان مخاطرات احتمالی با هدف کاهش زمان پاسخگویی به مخاطرات مرتبط با حوادث شامل ایمنی و ترافیک و حوادث طبیعی و انسان ساخت و افزایش بهره‌وری با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین است.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دو طرف در راستای همکاری در ارائه خدمات امدادرسانی به در راه ماندگان و امدادخواهان، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و تمرینات امداد و نجات در راستای افزایش توانمندی اعضا، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات پایه و تخصصی برای امدادگران، برگزاری رزمایش و تمرین‌های توان‌افزایی مشترک، و ... همکاری و مشارکت خواهند داشت.

محمدعلی عرفانی مدیرحوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری و شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حسین عرفانی قائم مقام، مجتبی امامیان معاون برنامه‌ریزی و آموزش تخصصی و محمد خادم رئیس اداره روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد