فرآیند ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران تسریع می‌شود

نشست هماهنگی و تسهیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با موضوع حمل و نقل کشور به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، برگزار شد.

فرآیند ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران تسریع می‌شود
صفحه اقتصاد -

این نشست عصر روز چهار شنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پیمان ساعدی  ناظر سامانه راهور معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، علیرضا صدری خواه مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران، کرمی مصمم رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس راهور فراجا، علی اشرفی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گمرک ایران، محسن صفرزاده مدیرارتباطات و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و حوریوش عسکری مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، برگزار شد.

در این نشست که در ادامه اقدامات انجام شده پیشین از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای کمک به تسهیل و تسریع تردد مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی در مرزهای کشورمان برگزار شد، حاضران در خصوص راهکارهای رفع موانع، ایجاد زیرساخت‌های لازم، شناسایی نقاط ضعف و قدرت و هم‌افزایی در این زمینه، بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ابتدای این نشست به ابلاغ بخش‌نامه تسهیل تردد و سند انتظار در دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: یکی از محورهای این بخش‌نامه موضوع روان سازی تردد اتباع خارجی در مرزهای ایران بود که تا کنون در این زمینه، جلسات سازنده‌ای میان کانون و ارگان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله پلیس راهور فراجا، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گمرک جمهوری اسلامی ایران و ... برگزار شده است.

صوفی به برنامه دولت جدید برای تقویت تعاملات جهانی و بهبود روابط با دیگر کشورها اشاره و اظهار کرد: با توجه به این موضوع و از آنجایی‌که یکی از راه‌های بهبود و توسعه اقتصادی و مقابله با ایران هراسی توسعه گردشگری خارجی به ویژه گردشگری زمینی است، تسهیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به کشورمان اهمیت مضاعفی می‌یابد.

مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست با تأکید بر اهتمام بیشتر در راه اندازی گردشگری خانواده محور، از تلاش‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای تسهیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران قدردانی کرد.

او همچنین به تمایل و علاقه گردشگران خارجی به سفرهای زمینی به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم به زودی موانع موجود از میان برداشته شده و شاهد افزایش ورود گردشگران به کشورمان باشیم.

در ادامه این نشست شرکت‌کنندگان به طرح مشکلات و موانع و بررسی راهکارهای برون رفت از آنها پرداختند.

در پایان مقرر شد، در روزهای آتی کارگروه فنی و تخصصی کارشناسانی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، دفتر واردات گمرک ایران، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس راهور فراجا، دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گمرک ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌ها تشکیل و موانع و مشکلات احتمالی برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد