گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از بدعهدی مونتاژکاران

خودروسازان پرداخت مشتریان را با تاخیر می‌دهند | روش عجیب عودت پول مشتریان از طرف برخی مونتاژکاران

گزارشات خبری و تماس‌های مردمی با رسانه‌ها نشان می‌دهد بسیاری از متقاضیان خودروهای چینی که در طرح‌های فروش مونتاژکاران شرکت کرده بودند، ترجیح دادند از خرید خود انصراف دهند. این مشتریان در انتشار خود اعلام کردند که بعد از انصراف، به جای استرداد پول نقد، به آن‌ها کارت اعتباری با نام "ام.وی.ام کارت" داده می‌شود که با تأخیر طولانی به دست مشتریان می‌رسد و محدودیت‌هایی مانند سقف برداشت روزانه دارد.

خودروسازان پرداخت مشتریان را با تاخیر می‌دهند | روش عجیب عودت پول مشتریان از طرف برخی مونتاژکاران
صفحه اقتصاد -

عملکرد خودروسازان داخلی و مونتاژکاران به گونه‌ای شده است که دیگر به قول معروف «تره» برای بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های کشوری و مسئولین هم خُرد نمی‌کنند.

 گزارشات نشان می‌دهد که خودروسازی در ایران از انحصار دولتی عبور کرده و دچار انحصار چندجانبه شده‌اند. حتی اگر سهامداران این شرکت‌ها، مدعیان بخش خصوصی باشند، به دلیل خصولتی‌سازی از حمایت‌های بخش‌های دولتی برخوردارند که سبب شده تا به شیوه‌های دلخواه خود عمل کنند.

ترفندهای خاص خودروسازان در عودت پول مشتریان

روش عجیب عودت پول مشتریان از طرف برخی مونتاژکاران

بسیاری از متقاضیان خودروهای چینی که پیش از برهم ریختگی و اوضاع نامتعادل وضعیت بازار خودرو در طرح‌های فروش مونتاژکاران شرکت کرده بودند، ترجیح دادند تا انصراف دهند.

در حالی که انتظار می‌رود خودروسازان بلافاصله پس از انصراف وجه دریافتی را به حساب مشتریان بازگردانند، اما در کمال ناباوری آنها در عودت پول مشتریان یا تأخیر دارند و یا مانند مدیران خودرو به ترفندهای خاصی متوسل شده‌اند.

آن‌طور که مشتریان مدیران خودرو پیش از این اعلام کردند، این شرکت پس از انصراف مشتریان به جای استرداد پول نقد، به آن‌ها کارت اعتباری تحت عنوان «ام.وی.ام کارت» می‌دهد که اولاً با تأخیر طولانی به دست آن‌ها می‌رسد، در ثانی با محدودیت‌هایی نظیر سقف برداشت روزانه همراه است.

تحویل کارت اعتباری به جای پول نقد، توسط مدیران خودرو

روش عجیب عودت پول مشتریان از طرف برخی مونتاژکاران

پس از انتشار اخباری در رابطه با بدعهدی مدیران خودرو در عودت پول مشتریان انصرافی، این شرکت هر گونه تاخیر با بدعهدی در این زمینه را رد کرد. با این حال آن‌طور که مشتریان مدیران خودرو می‌گویند، این مونتاژکار به جای پول نقد به آن‌ها کارت اعتباری، آن هم با تأخیر طولانی پس می‌دهد!

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت : مدیران خودرو، ضمن رد هرگونه ابهام در مورد ام‌.وی‌.ام‌.کارت، واریز وجه مشتریان به این کارت را صحیح دانست و اعلام کرد که این کارت‌ها زیر نظر بانک صادرات هستند و  هیچ تفاوتی با کارت بانکی عادی ندارند و از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردارند.

در این بین مشتریان نیز تأکید دارند همان‌طور که شرکت‌های خودروسازی در زمان فروش خودرو تمام پول را تمام و کمال دریافت می‌کنند و قبل از دریافت پول حتی حق انتخاب رنگ خودرو را به مشتری نمی‌دهند، در هنگام عودت هم باید همان‌قدر دقیق عمل کنند. سوال آن‌ها این است که آیا خودروسازان هم حاضر هستند در قبال دریافت کارت اعتباری، خودرو تحویل مشتریان دهند؟

روش ارائه کارت اعتباری به جای پول نقد به مشتریان ممکن است برای شرکت‌ها از نظر مالی مفیدتر باشد، اما برخی مشتریان ممکن است ترجیح دهند که پول نقد خود را دریافت کنند.

اعتراض مشتریان به نحوه بازگشت پول پس از انصراف

روش عجیب عودت پول مشتریان از طرف برخی مونتاژکاران

مشتریان که به نحوه بازگشت پول پس از انصراف از خرید خودروهای چینی به دلیل اختلالات بازار خودرو اعتراض دارند، اعلام کردند که تاخیر زیادی در بازگشت پول وجود دارد و کارت اعتباری "ام.وی.ام کارت" هم که به جای پول نقد استفاده می‌شود دارای محدودیت‌هایی است.

یکی از مشتریان اعلام کرد که پس از انصراف، ۱۲ روز طول کشید تا کارت اعتباری "ام.وی.ام کارت" به او تحویل داده شود و پس از آن با مراجعه به بانک صادرات، پول مورد نظر به حسابش واریز شد. او اشاره کرد که با اینکه قیمت خودروهای چینی بسیار افزایش یافته است، اما حداقل پول انصرافی به او بازگردانده شد.

مشتری دیگری اعلام کرد که پس از انصراف، تا دو ماه طول کشید تا پول وی به حسابش واریز شود و این اتفاق بدون تأخیر و با استفاده از کارت اعتباری صورت نگرفت. او اشاره کرد که به بانک فعال برای کارت اینترنتی مراجعه کرد ولی نتوانسته است کارت را به کارت بانکی انتقال دهد.

یک مشتری دیگر با اشاره به بدعهدی شرکت سایپا نوشته است که این شرکت از مشتریان برای طرح حمایت از مصرف کننده مبلغی دریافت کرده و تعهد داده است که ماشین ساینا را در شهریورماه امسال تحویل خواهد داد. اما تا به حال هیچ اطلاعی در این باره در دست نیست و پرسنل شرکت نیز به سوالات مشتریان پاسخ نمی‌دهند. این در حالی است که قیمت ماشین ساینا با ماشین باکیفیت ۲۰۷ ایران‌خودرو تقریباً برابر شده است.

برخی نیز اعلام می‌کنند؛ پس از ۸۰ روز پول‌شان بدون محاسبه سود به حساب مدیران خودرو واریز شده است و متأسفانه پس از انصراف هم کسی پاسخگو نیست. برخی اخبار حاکی از آن است که ظاهرا این خودرو ساز برنامه ای برای پس دادن پول مازاد دریافتی با وجود مصوبات شورای رقابت، ندارد.

در پایان یادآور می‌شویم؛ وجود این مشکلات می‌تواند باعث کاهش اعتماد مشتریان به شرکت‌های خودروسازی شود. عودت پول به مشتریان پس از انصراف در کسب و کارها امری معمول و طبیعی است، و انتظار می‌رود شرکت‌ها در این زمینه صادقانه عمل کنند و به مشتریان خود پاسخگو باشند.

از آنجایی که یکی از مهمترین نکات در یک کسب و کار اعتماد‌سازی است، ضروری است تا شرکت‌های خودروسازی نگرانی این مشتریان را جدی بگیرند و در قبال دریافت پول آنان، تضمینی را برای تحویل خودرو به موقع و عادلانه فراهم کنند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    من یک شوهر روانی مزمن دارم وسه فرزند کوچک مدرسه ای دارم.وهیچ گونه سرزمینهای ندارم در آن یک چادر بنا کنم.بهزیستی شهرستان دلفان هیچ کمکی به من نمیکنند تا برای کمک میر م...میگه باسن لاکچری توداری بزار در اختیار ما تا همه جور تمرینات کنیم.سگ برینه تو خانه خدا اگه مردم به آرزوشون رسیدن اگه بودم دارم براشون. کیر هرچی آدم بی ناموس اجنبی تو کوس زن و خواهر همچنین مسولهای

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد