مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس تبریز سه شنبه پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

گفتنی است که تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس تبریز سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است، در صورت اعلام در این خبر بروزرسانی می شود. 

مدارس تبریز فردا تعطیل است؟ آیا فردا مدارس تبریز تعطیل است؟

آیا مدارس تبریز سه شنبه تعطیل است؟ سه شنبه مدارس تبریز تعطیل است؟ مدارس آذربایجان شرقی تعطیل شد؟ 

وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴٠۲ چگونه خواهد بود؟ 

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با گذر امواج تراز میانی جو تا روز چهارشنبه دمای استان به طور محسوس کاهش می یابد و در مناطق کوهستانی برف می‌بارد.

محمد امیدفر با اشاره به اینکه این وضع کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شمالی را در بر می گیرد، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در این بازه زمانی جوی ناپایدار در استان حاکم شده و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا به نسبت شدید و بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضع تا شب چهارشنبه ادامه می یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان موجب بارش برف و در برخی نواحی بروز مه می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به فعالیت این سامانه، احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، مه گرفتگی، برخورد آذرخش و بارش تگرگ وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و احتمال خیزش گرد و خاک، خسارت به صنعت کشاورزی و تاسیسات حساس به دما وجود دارد.

وی خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی، عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، محکم کردن سازه های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی شد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان