کمترین «نسبت شکایات وارده به کل شکایات» به بیمه پاسارگاد رسید

بررسی آمار شکایات بیمه گزاران از بیمه گران نشان می دهد که در فروردین ماه سال جاری، کمترین میزان شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده متعلق به شرکت بیمه پاسارگاد بوده است.

کمترین «نسبت شکایات وارده به کل شکایات» به بیمه پاسارگاد رسید
صفحه اقتصاد -

بررسی آمار شکایات بیمه گزاران از بیمه گران نشان می دهد که در فروردین ماه سال جاری، کمترین میزان شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده متعلق به شرکت بیمه پاسارگاد بوده است.

بیمه مرکزی در یک فرایند مستمر، شکایات بیمه گزارن از شرکت های بیمه را به صورت برخط دریافت و به آنها رسیدگی می کند. بیشتر این شکایات در رشته های شخص ثالث و درمان است.

اطلاعات نخستین ماه امسال از آن حکایت دارد که ۱۳۱۷ شکایت از سوی بیمه گزاران به نهاد ناظر صنعت بیمه رسیده، اما تا زمان انتشار گزارش، به ۱۰۷ شکایت رسیدگی شده و بقیه شکایات در حال رسیدگی بوده است.

از این میان، ۵۲۵ شکایت وارد تشخیص داده شده و شرکت بیمه به پرداخت مابه التفاوت خسارت محکوم شده است. به عبارت دیگر حدود نیمی از شکایات رسیده به بیمه مرکزی علیه بیمه گران، درست تشخیص داده شده است.

با این حال با پالایش جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی و حذف شرکت هایی که سهم بازار ناچیزی دارند، مشخص می شود که شرکت بیمه پاسارگاد با سهم بازار حدود ۴٫۵ درصد، کمترین میزان نسبت شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده را از آن خود کرده است.

این نسبت در شرکت بیمه پاسارگاد تنها ۱۵ درصد بوده است ،به طوری که از ۱۹ شکایت رسیدگی شده، فقط ۳ شکایت وارد بوده و ۱۶ شکایت دیگر ناوارد بوده اند.

شرکت های بیمه عموما امکان شکایت نسبت به نحوه رسیدگی و یا پرداخت خسارت را خودشان برای مشتریان ایجاد کرده اند، اما در مواردی، مشتری به دلیل نارضایتی از نتیجه، شکایت خود را به نهاد بالادستی ارجاع می دهد.

بیمه گزاران و مراجعه کنندگان شرکت بیمه پاسارگاد نیز می توانند علاوه بر مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این شرکت، «پیشنهادات، انتقادات و شکایات» خود را از طریق کد دستوری #۸۲۴۸۹*۶۶۵۵* اعلام کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار