انتشار راهنمای شماره ۱”چارچوب مدیریت ریسک شرکتی(ERM) در صنعت بیمه”
نظارت ارشادی یکی از رویکردهای نظارتی در صنعت بیمه است که هدف آن، بهبود شیوه های بیمه گری با ارائه راهنمایی، حمایت و بازخورد به بیمه گران است. این شیوه نظارتی توسعهدهنده بوده و به بیمه گران کمک میکند تا تکنیکها و استراتژیهای خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنند. در راستای اجرای نظارت ارشادی، نهاد ناظر صنعت بیمه کشورهای مختلف، راهنماها و دستورالعمل هایی تهیه و در اختیار بیمه گران قرار میدهند.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشکده بیمه تدوین راهنما و دستورالعمل در ابعاد محوری صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این راهنماها، راهنمای پیادهسازی مدیریت ریسک شرکتی (ERM) است. چارچوب مدیریت ریسک شرکتی، یکی از الزامات اساسی برای مدیریت صحیح ریسکها، افزایش شفافیت، بهبود عملکرد سازمانی و تقویت اعتماد عمومی به شرکتهای بیمه است.
راهنمای مدیریت ریسک شرکتی در صنعت بیمه، مجموعهای از چارچوبهای ساختاریافته است که به شرکتهای بیمه کمک میکند تا ریسکهایی را که ممکن است بر عملیات، توانگری مالی و توانایی آنها در انجام تعهدات نسبت به بیمهگذاران تأثیر بگذارند، شناسایی، ارزیابی، مدیریت و پایش کنند. این راهنما اطمینان میدهد که بیمهگران ثبات مالی دارند، طبق مقررات فعالیت میکنند و بهطور مؤثر ریسکهای نوظهور را مدیریت مینمایند.
علاقهمندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش میتوانند به وبسایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1677/مراجعه نمایند.
نظر شما