بفرمایید آقای مسعود پزشکیان؛ بازار منتظر شماست

در این خبر می خوانید؛ بفرمایید آقای مسعود پزشکیان؛ بازار منتظر شماست

بفرمایید آقای مسعود پزشکیان؛ بازار منتظر شماست
صفحه اقتصاد -

با توجه به تعطیلات کشور گزارش‌هفته این‌بار به بررسی دو هفته منتهی به ۱۴ شهریور پرداخته است.

با توجه به تعطیلات کشور گزارش‌هفته این‌بار به بررسی دو هفته منتهی به ۱۴ شهریور پرداخته است. بازار نیمه تعطیل هفته کاری منتهی به سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه روزهای خوبی را تجربه کرد در این هفته شاخص کل با رشد ۰.۵۷ درصدی نسبت به هفته قبل به عدد ۲,۱۱۰,۵۰۴ رسید.

شاخص کل هموزن هم با رشد ۰.۶۴ درصدی مواجه شد. در این هفته نمادهای "تاپیکو"، " وبملت" و " شبندر" بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند . همچنین نمادهای "صبا"، "فپنتا" و "ورنا" بیشترین افزایش در مقابل"فلوله"، "‌نمرینو"، و "فولاژ " بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. ورود پول اشخاص حقیقی در این هفته مثبت بود که نسبت به هفته قبل که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر شد

هیات مدیره پسند پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۴۶ درصد از سود انباشته را داد. "نمرینو" هم از افزایش سرمایه ۲۷۵ درصدی خود را رونمایی کرد. هیات مدیره "کزغال" هم پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۲۹ درصدی از آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران را دارد. "فولای" هم برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی را از سود انباشته در برنامه دارد.

"حسینا"" از قرارداد ساخت سوله در بندر انزلی رونمایی کرد. "های وب" به دنبال تامین مالی برای پروژه فیبر نوری خود است. "سباقر" قصد فروش آسیاب سیمان مزاد خود است. "وغدیر" سهام خود در کارگزاری بانک صادرات را فروخت و ۱۶۳ میلیارد تومان سود شناسایی کرد. "پترول" همچنان در حال فروش بلوک‌های درون گروهی است و این‌بار نوبت به برنامه واگذاری ۴ درصدی پتروشیمی صدف خلیج فارس است. "خپارس" تولید ازمایشی p۹۰ را آغاز کرد. "کماسه" دو دهنه سوله ساخت. "واتی" و "ولصنم" مجددا بلوک مدیریت شیران را آگهی کردند قیمت مزایده ۷۵ درصد بالاتر از قیمت روز سهام شیران در روز معامله است. "سیتا" در مجمع ۱۴۰ تومان سود تقسیم کرد. "دسینا" افزایش نرخ برخی از محصولات خود را داشت.

سرکوب قیمتی آفت مضر

وزیر اقتصاد در اولین نشست تلویزیونی خود چشم‌انداز سیاستی خود را شرح داد. وی تصمیمات خلق الساعه و سرکوب قیمتی را مضر دانست. همتی با بیان اینکه سود شرکت‌های بورسی نصف شده است از برنامه خود برای حمایت از بورس خبر داد. همتی وعده حل بحران ناترازی بانک‌ها را داد و حل تورم‌های بالا را در گرو حل مشکل بانکی کشور دانست. تقویت پایانه‌های فروشگاهی و جلوگیری از فرار مالیاتی از دیگر برنامه‌های اعلامی او بود. همتی اعلام کرد بخشی از کسری ارزی ما به دلیل همین اختلاف ارز ترجیحی و آزاد بوده است و با افزایش نرخ نیما نرخ دلار آزاد هم افت خواهد کرد. وزیر بهداشت اعلام کرد که با دستور رئیس‌جمهور ۵ هزار میلیارد تومان از یارانه دارو تا پایان هفته به حساب داروخانه‌ها واریز می‌شود.

قائم مقام مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد که به فاصله کوتاهی پس از تاسیس تالار ارز توافقی، قرار است تالار و سامانه ارز خدماتی نیز افتتاح شود. بازار ارز مسافری نیز در آینده نزدیک در این مرکز متمرکز می‌شود. شرکت بورس قراردادی را در حوزه ارائه خدمات زیرساخت مرکز داده به امضا رساند که به موجب آن ماهانه ۷.۲ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند.

داروسازی‌ها همچنان در حال اعلام افزایش نرخ هستند؛ «دتولید»، «دیران» و «دفارا» از افزایش نرخ برخی محصولات خود خبر دادند. «کنور» از برنده شدن در محدوده‌های اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. «واحیا» در یک شفاف‌سازی اعلام کرد که قصد دارد شرکت زیرمجموعه را عرضه کند. «پلوله» موفق به اخذ سند مالکیت برای زمین ماهشهر زیر مجموعه خود را دارد. سهام بیمه ملت هم توسط یکی از سهامداران عمده آگهی بلوکی شد. «غدانه» تعدیل سنواتی منفی را به موجب کاهش ارزش موجودی محصولات خود داشت. بیمه ما از قراداد بیمه تکمیلی و عمر حادثه با حوزه‌های علیمه را داد. «بپیوند» مجوز تاسیس نیروگاه خورشیدی را دریافت کرد. «وخارزم» هم شرکت فرعی صنایع شیمیایی پتروثمین سپاهان را به مزایده فروش گذاشت. سرچشمه مناقصه‌ای درباره خرید تجهیزات پروژه فاز ۳ و ۴ تغلیظ مس سرچشمه با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن خبر داد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد