علت فرار پول‌ ها از بورس چیست؟

در این خبر می خوانید؛ علت فرار پول‌ ها از بورس چیست؟

علت فرار پول‌ ها از بورس چیست؟
صفحه اقتصاد -

کارشناس بازار سرمایه ، ضمن تشریح شرایط دلایل خروج پول از بازار سرمایه در ماه‌های اخیر، به چهار راهکار مهم و ضروری برای اصلاح بازار و بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس اشاره کرد.

محمد خبری زاد در گفت و گو با صدای بورس گفت: شرایط بازار سرمایه در ماه ها و سال های اخیر به گونه ای بوده است که آیتم ها و مواردی که مورد توجه تحلیلگران بازار است به کف های تاریخی زیادی برخورد کرده است. یکی از این موارد بحث نسبت TTM P/E و P/E FORWARD بازار است .

وی افزود: نسبت TTM P/E بازار که یک نسبت گذشته نگر است پس از انتشارگزارش های فصل بهار ۱۴۰۳ و افتی که در تیر و مرداد ماه امسال در ارزش سهم ها رخ داد به یک کف تاریخی بر خورد کرده است و به عدد حدود ۵.۹ تا ۶ واحد رسیده و عدد این نسبت با سال ۱۳۹۴ برابری می کندکه نشان دهنده این است که به سال ۱۳۹۴ برگشته ایم و پول از بازار سرمایه فرار کرده است.

کارشناس بازار سرمایه از دلایل این برگشت به سال ۱۳۹۴ و فرار پول از بورس گفت: قیمت گذاری دستوری ، اختلاف نرخ بین دلار نیمایی و آزاد، افزایش نرخ بهره بانکی ، قانون های بودجه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ در راستای کاهش سود شرکت ها ، همه و همه باعث شده است که ارزش بازار سرمایه کاهش یابد.

وی در ارتباط با برگشت روند صعودی به بورس اظهار داشت: نشانه هایی مبنی بر بازگشت بازار سهام به روند صعودی مشاهده می شود اما برگشت از این نقطه نیازمند ورود پول به بازار سرمایه است.

خبری زاد به بررسی انواع ورود پول به بازار سرمایه پرداخت و گفت: در دو حالت ورود پول به بازار سرمایه قابل ارزیابی است . مورد اول ورود پول دستوری به بورس است که تحلیلگران بازار موافق این نوع رفتار نیستند و به نظر آن ها درمانی زود گذر است مانند حمایت ۱۰ همتی بانک ها از بازار سرمایه . مورد دوم با رفع قیمت گذاری دستوری ، کاهش نرخ بهره تعدیل نرخ ارز ها و ایجاد شفافیت اقتصادی در کابینه دولت چهاردهم در راستای حمایت از این بازار، تمامی این موارد می تواند اعتماد سرمایه گذاران برای ورود دوباره به بورس جلب کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد