پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ | به بازار بورس فردا امیدوار باشیم؟

در این خبر به پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ | به بازار بورس فردا امیدوار باشیم؟
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳) با ۲ هزار و ۲۰۸ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۱۴۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز با ۷۵ واحد کاهش به ۶۶۸ هزار و ۱۵۳ واحد و شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۴۵۰ واحد افزایش به ۴۲۲ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از هشت میلیارد و ۶۹۴ میلیون سهم و حق تقدم را با انجام بیش از ۲۴۲ هزار معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال دادوستد کردند.

نمادهای حکشتی، فملی ، فولاد و نوری بیشترین اثر مثبت و نمادهای مبین، اخابر و کنور بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در جریان معاملات امروز با ۴۰ واحد کاهش به ۲۱ هزار و ۹۶۶ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از چهار میلیارد و ۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۱۴۱ هزار و ۳۵۸ معامله دادوستد کردند.

نمادهای مارون، خاور، انتخاب، مادیرا، خدیزل و تجلی بیشترین اثر منفی و حسینا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

امروز وضعیت بهتری نسبت به روز گذشته داشت و توانست خیلی زود از شوک یکشنبه منفی خارج شود. پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۲ تیر چیست؟

امروز شروعِ بازار مثبت بود اما در ادامه عرضه ها بیشتر شدند. با این حال، در حدود ۴۵ دقیقه پایانی خریداران دست برتر را داشتند و توانستند شمارِ نمادهای مثبت را افزایش بدهند.

شاخص کل امروز بیش از دو هزار واحد رشد کرد، اما شاخص همزمان تقریباً بدون تغییر ماند. در دقایق پایانی معاملات، صندوق‌های اهرمی با لیدر صندوق موج فیروزه توانستند رشد قابل توجهی را تجربه کنند. قیمت آخرین معامله اکثر سهام بزرگ بازار نیز در پایان معاملات در محدوده ای بالاتر از قیمت پایانی آنها قرار گرفت که می‌تواند برای فردا پالس مثبتی باشد.

ارزش معاملات بازار امروز پنج هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات خرد نیز در نزدیکی دو هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

سهام شرکت بیمه اتکایی ایران معین که روز گذشته عرضه اولیه شد، امروز نخستین روز معاملاتی خود را در بازار فرابورس تجربه کرد و با صف خرید بسیار سنگین متقاضیان مواجه بود.

صندوق‌های طلا نیز سرخ‌پوش شدند و با مواجه شدند. این صندوق‌ها روز گذشته کاملاً سبزپوش شده بودند.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به رشد بورس امروز و ریزش بورس روز سه شنبه، بورس در حال حاضر در نوسان به سر می برد و احتمال ثبات در روز سه شنبه بیشتر است. 

همچنین شهر بورس نوشت، بازار سرمایه همچنان منتظر روشن شدن آینده سیاسی کشور است و نمی‌توان معاملات از این بازار انتظار معاملات پر رونقی را داشت. در این مقطع، هم منفی‌های سنگین و هم مثبت‌های سنگین موقت به نظر می‌رسند، چراکه بورس در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

کارشناسان معتقدند که تا روز چهارشنبه و انتخاب رئیس جمهور جدید، بورس متعادل و بدون جهت گیری مشخصی معاملات خود را ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود فردا نیز روز متعادلی برای بازار باشد. با توجه به معاملات امروز، فردا تمایل بازار به سمت سبزپوشی و محدوده‌های مثبت بیشتر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان