پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

در این مطلب از صفحه اقتصاد پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ و همچنین شاخص بورس امروز ۳ تیر ۱۴۰۳ از نظرتان می گذرد. با ما همراه باشید!

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

امروز یک شنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد ۴۳۵۶.۶۹ واحد به عدد ۲,۰۵۲,۰۰۸ رسید.

از سوی دیگر شاخص هم وزن نیز با کاهش ۱۷۰ واحد به عدد ۶۶۵,۸۰۸ رسید که نشان می‌دهد کلیت بازار هنوز آماده رشد نیست.

از نمادهای تأثیرگذار در شاخص کل امروز یکشمبه ۳ تیر ۱۴۰۳ بازار می‌توان به نمادهای فملیف کگلف نوری، وامید، بوعلی، فولاد، وبلمت اشاره کرد.

عدم‌مداخله دولت، درخواست بورسی‌ها از رئیس‌جمهور آینده

​کانون‌های سهامداران سهام عدالت، نهادهای سرمایه‌گذاری و کارگزاران به‌نمایندگی از ۵۰میلیون سهامدار حقیقی و حدود یک‌هزار نهاد مالی فعال در بازار سرمایه، هفت پیشنهاد مهم و راهبردی خود را به رئیس‌جمهور آینده ارائه کردند.

کانون‌های سهامداران سهام عدالت، نهادهای سرمایه‌گذاری و کارگزاران به‌نمایندگی از 50 میلیون سهامدار حقیقی و حدود یک‌هزار نهاد مالی فعال در بازار سرمایه، هفت پیشنهاد مهم و راهبردی خود را به رئیس جمهور آینده ارائه کردند.

بر اساس این گزارش حذف قیمت‌گذاری دستوری، حذف شکاف قابل توجه نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد، تناسب سیاست‌های پولی و مالی، مطالبات شرکت‌های بورسی از دولت، ثبات مقررات و رویه‌ها و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران، رفع ناترازی انرژی و عدم مداخله دولت در مدیریت شرکت‌ها از جمله این هفت مورد است.

همچنین در این بیانیه، 3 کانون آمادگی خود را برای «برگزاری نشست تخصصی با نامزدهای ریاست‌جمهوری» برای حل مشکلات و موانع مطروحه اعلام کردند.

پیش بینی بورس فردا

پیش بینی بورس ۴ تیر ۱۴۰۳

بازار همچنان با رکود نسبی مواجه است، می‌توان گفت رکود معاملاتی و خروج سرمایه دو معضل اصلی بازار سرمایه است. محدودیت دامنه نوسان یکی از عوامل رکود معاملات است که تا پایان هفته پابرجا خواهد بود. در روزهای پیش رو توجه بازار به نامزدهای ریاست جمهوری است. کمپین تبلیغاتی 6 نامزد ریاست جمهوری به مشکلات اقتصادی نیز توجه دارند اما برخلاف انتخابات سال 1400، در میان وعده‌ها و اظهارات نامزدها بورس نقش محوری ندارد. هر 6 نامزد بر اهمیت بخش خصوصی و تقویت تولید تأکید دارند اما در عین حال همگی به مدیریت اقتصاد و مداخله دولت در بازارها اعتقاد دارند. در این میان تأکید تنها نامزد اصلاحطلب انتخابات به استفاده از کارشناسان و اهمیت به نظر کارشناسی در میان کارشناسان، تحلیل‌گران و فعالان اقتصادی مورد اقبال قرار گرفته است. به ویژه آنکه مسعود پزشکیان از مشاورانی مانند حسین عبده تبریزی، احمد میدری، محمدجواد ظریف، عباس آخوندی، ابراهیم شیخ و محمدجواد آذری جهرمی بهره می‌برد.

روز گذشته کانون سهامداران سهام عدالت، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران به نمایندگی از ۵۰ میلیون سهامدار حقیقی و حدود هزار نهاد مالی فعال در بازار سرمایه بیانیه‌ای خطاب به نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری نشست‌های تخصصی برای حل مشکلات و موانع بازار سرمایه و اقتصاد منتشر کردند.

در این بیانیه ذکر شده است که دولت آینده با 7 چالش بزرگ در اقتصاد روبه‌رو است. قیمت گذاری دستوری، حذف شکاف قابل توجه نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد، تناسب سیاست‌های پولی و مالی ، مطالبات شرکت‌های بورسی از دولت، ثبات مقررات و رویه‌ها و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران، رفع ناترازی انرژی  و عدم مداخله دولت در مدیریت شرکت‌ها مواردی است که این نهادهای صنفی مطرح کرده‌اند.

با این حال وضعیت بازار سرمایه در صورتی بهبود خواهد یافت که دولت بعدی بتواند اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند، ثبات به اقتصاد ایران برگردد و روابط اقتصادی ایران با جهان ترمیم شود. بنابراین یک سوال برای رأی دهندگان وجود دارد، آیا تداوم سیاست‌های دولت سیزدهم به سود اقتصاد ایران است یا تغییر سیاست‌های اقتصادی کشور؟ 

واریز ۸۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

واریز ۸۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه با اعلام واریز ۸۰۰ میلیارد تومانی منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده مقرر شده که صندوق توسعه ملی مابقی ۶۰ میلیون دلار را در ۲ بخش مجزا پرداخت کند.

روح‌اله شریفیان، به واریز نخستین بخش از واریز سه مرحله‌ای صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: در راستای مفاد ماده ۲۰ اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه مبنی بر سپرده‌گذاری یک واحد درصد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی و همچنین مصوبات جلسه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) اصلاحیه جلسه (۲۶ دی ۱۴۰۰) هیات امنای صندوق توسعه ملی و در اجرای مصوبه جلسه بیستم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت (۱۱ آبان ۱۴۰۰) مبنی بر سپرده‌گذاری تا سقف مبلغ ۵۱۰ میلیون دلار (با نرخ سالانه معاملات الکترونیکی ETS در زمان سپرده‌گذاری)، صندوق توسعه ملی در طی دوره زمانی ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۳ در مجموع ۹.۷ همت (۹۷ هزار میلیارد ریال) واریزی نقدی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه داشته است.

رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: مدل مشارکت صندوق توسعه ملی از سال ۱۳۹۹ تا ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ براساس مشارکت با درآمد ثابت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجمع هیأت امنا از تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ مدل مشارکت به دارنده واحد سرمایه‌گذاری تغییر یافته و به عنوان شریک در کنار سایر ذینفعان در ترکیب تأمین کنندگان منابع مالی صندوق محسوب می‌شود.

شریفیان گفت: در چارچوب قرارداد مذکور آخرین میزان واریزی صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه معادل هشت هزار میلیارد ریال (هشتصد میلیارد تومان) در تاریخ چهارشنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) انجام شده و طبق هماهنگی به عمل آمده مقرر شده که مابقی ۶۰ میلیون دلار در دو بخش مجزا در آینده دریافت شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد