مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد:

لزوم راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها با ابزارهای نوین بازار سرمایه

مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: تامین مالی به روش سنتی دیگر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت‌ها باشد، در همین راستا باید برای تسریع در فرآیند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها از ابزارهای نوین بازار سرمایه بهره بگیریم.

لزوم راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها با ابزارهای نوین بازار سرمایه
صفحه اقتصاد -

عبدالعلی علی‌عسگری در گفت‌وگو با سنا، در رابطه با مزیت تامین مالی ناشران از طریق بورس، اظهار کرد: در حال‌حاضر با توجه به حرکت دنیا به سمت تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها به روز، تامین مالی به روش سنتی دیگر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت‌ها باشد، در همین راستا باید برای تسریع در فرآیند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها از ابزارهای نوین بازار سرمایه بهره بگیریم.

وی با اشاره به ارتقا جایگاه بازار سهام میان ناشران بورسی و غیر بورسی، گفت: اکنون نقش بازار سرمایه در حوزه تامین مالی به نسبت سال‌های قبل میان تولیدکنندگان و انجمن‌ها پررنگ‌تر شده و در همین زمینه، اواسط دی امسال در هیات مدیره مصوب کردیم تا به منظور انجام پروژه‌ای بالغ بر شش هزار میلیارد تومان از طریق بورس تامین مالی انجام دهیم.

اهمیت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها

مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درمورد تاثیر تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها بر شفافیت صورت‌های مالی، تصریح کرد: در حال‌حاضر قیمت دفتری دارایی شرکت‌ها با قیمت روز (جایگزینی) تفاوت قابل توجهی دارد حال با توجه به تاکید وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق بهادار بر مسئله تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها این چالش نیز در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

عسگری در پایان گفت: از سازمان بورس و اوراق بهادار تقاضا می‌شود با توجه به اهمیت صنعت پتروشیمی روند اعطای مجوزهای مربوط به بهره گیری از ابزارهای تامین مالی را تسریع بخشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان