پیش بینی بورس فردا شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲ | بورس شنبه صعود می کند یا سقوط؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس فردا شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲ | بورس شنبه صعود می کند یا سقوط؟
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۶ دی با یک هزار و ۲۹۶ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

شاخص‌ هم وزن با رشد ۴۳ واحدی به سطح ۷۵۵ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. در معاملات امروز، نمادهای «رمپنا، ومعادن و کچاد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص کل فرابورس روز چهارشنبه ۵۹ واحد افزایش داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. نمادهای «هرمز، خاور و انتخاب» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

پیش بینی بورس شنبه 

با توجه به اینکه شاخص کل بورس روز چهارشنبه با یک هزار و ۲۹۶ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۵۵ واحد رسید و همچنین با توجه به اینکه بورس شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه نیز روند کاهش داشته اند، و بورس این هفته را ریزشی به پایان رساند. احتمال سقوط بورس در هفته آینده بالا است اما ممکن است بورس ناگهان تغییر مسیر دهد و میل به صعود پیدا کند که به اخبار طی روزهای اخیر بستگی دارد. 

کارشناسان معتقدند از لحاظ تکنیکالی محدوده ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحدی برای شاخص مهم به‌شمار می‌آید و قرار گرفتن در این محدوده و تثبیت آن می‌تواند احتمال رشد بازار در روزهای آینده را تقویت کند. البته اخبار تجدید ارزیابی و روانه شدن گزارش‌های ۹ماهه روی سایت کدال بازار و پارامترهای دیگر مانند افزایش نرخ ارز نیمایی و قیمت‌های جهانی در سال جدید میلادی نیز از فاکتورهای مهم برای احتمال تغییر رنگ شاخص به سبز ملایم در هفته آتی خواهد بود.

حرکت بازار سرمایه در نتیجه ابهام در متغیر مهم فعلی یعنی اخبار تجدید ارزیابی کند شده‌است، با این‌وجود بازار سرمایه در انتظار محرک مهمی به‌نام گزارش‌های عملکرد شرکت‌هاست و به‌نظر می‌رسد با روانه‌شدن گزارش‌های ۹ ماه روی سایت کدال بازار سرمایه هفته بهتری را پیش‌رو داشته‌باشد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در این روز به رقم 6800 میلیارد تومان رسید و شاخص کل حدود 1300 واحدی منفی خورد تا یک روز دیگر در هفته گذشته شاهد نوسان کمتر از یک درصدی در شاخص کل باشیم.

از منظر تکنیکالی شاخص کل واکنش های منفی را به محدوده 2.2 میلیون واحدی در طول هفته گذشته از خود شان داد و بازار کمی عقب نشینی کرد اما اهالی تکنیکالیست بازار همچنان بر الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازه زمانی بلندمدت بازار تاکید دارند چرا که هنوز اعتبار این الگوی کلاسیک قدیمی خدشه دار نشده است و استراتژی تکنیکالیست ها در این زمینه همچنان پا بر جاست.

اگر بخواهیم در بازه زمانی کوتاه‌تری به بازار نگاه کنیم شاخص در محدوده 2 میلیون و 177 هزار واحدی درست همین محدوده‌ای که در آن قرار دارد در حوالی ابتدای آذر ماه به عنوان مقاومتی کوتاه مدت شناخته شد و حالا با شکست این مقاومت در بازه زمانی کوتاه مدت حالا شاخص با افت‌های کوچک هفته گذشته خود  در حال پولبک به این محدوده است.

البته که چندان نمی‌توان به این مقاومت و حمایت‌های کوتاه مدت، در بازار دل بست اما دیدگاه بلند مدت‌تر بازار رشد در روزهای آینده را نوید می‌دهد مگر اینکه اتفاقات دور از ذهن برای بازار رخ دهد که نمونه آن را در اردیبهشت ماه سال جاری دیدیم و باید گفت که تنها چیزی که در جهان ثبات است تغییرات است.

کل-1

کل

هفته بهتر برای بورس

فاطمه حاجعلی، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه هفته گذشته افت و خیز کمی داشت و شروع اولین هفته زمستان به مانند اسمش سرد و بی‌رمق بود، گفت: البته در آخرین روز هفته تقاضا در بازار به نسبت روزهای قبل بیشتر شد. بازار در حال‌حاضر در تب وتاب تحولات تجدید ارزیابی شرکت‌ها قرارگرفته و منتظر رسیدن خبرها و تحولات جدید گزارش‌های ۹ ماهه در کدال است. البته به‌نظر می‌رسد بازار هفته آینده را پرخبرتر از این هفته سپری کند.

وی ادامه داد: دلار طی این هفته روند کاهشی به خود گرفت و مرز ۵۰‌ هزارتومانی را شکست که این امر به روند ریزشی بازار دامن زد. افزایش نرخ بهره بانکی به میزان ۰.۱۱‌ واحد درصد، پس از چند هفته کاهش متوالی، مهم‌ترین خبر دومین روز این هفته بود که سبب خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار شد و ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت را داشتیم. حاجعلی عنوان کرد: روز سه شنبه نیز خبری آمد مبنی‌بر اینکه شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای عمومی باید صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کنند. اینکه بررسی شود شرکت‌های دولتی در چه قسمت‌هایی هزینه می‌کنند، می‌تواند به شفافیت اطلاعاتی بدنه دولت و حتی به بهبود عملکرد مدیران کمک قابل‌توجهی کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان