پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۲ | بورس یکشنبه صعود می کند یا سقوط؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۲ | بورس یکشنبه صعود می کند یا سقوط؟
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس شنبه ۲ دی با یک هزار و ۸۷۴ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

شاخص‌ هم وزن اما برخلاف شاخص کل با افزایش یافت و با رشد ۴۴۴ واحدی به ۷۶۱ هزار و ۸۰۲ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای «وبملت و فارس» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فملی، فولاد و شپنا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین نمادهای «ثشاهد، خگستر و تکاردان» پُرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.

شاخص کل فرابورس ۲ واحد کاهش داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.

نمادهای «هرمز، غصینو و وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «انتخاب، آریا و زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای «کرومیت، فصبا و نطرین» پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.

پیش بینی بورس یکشنبه 

با توجه به اینکه شاخص کل بورس یک هزار و ۸۷۴ واحد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۴۲ واحد رسید، احتمال سقوط بورس یکشنبه نیز وجود دارد. 

شاخص کل در جریان معاملات روز جاری با افت حدود ۱۸۰۰ واحدی کار را به پایان برد تا ارزش معاملات در بازار در محدوده‌های ۷ هزار میلیارد تومانی قرار بگیرد.

بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس اوراق بهادار نماد فملی، فولاد و نماد شپنا داشتند.

اما بازار امروز دقیقاً در انتظار وضعیت گزارش ماهانه شرکت‌ها است و می‌توان به گزارش نماد پتایر اشاره کرد که با انتشار گزارش فروش ماهانه این شکرت اهالی بازار به این نماد توجه کرده و نماد با ۳ درصد مثبت کار را تمام کرد.

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده‌های ۲.۲ میلیون واحدی قرار گرفته است. محدوده‌ای که در خرداد ماه سال جاری به عنوان یک سطح حمایتی برای شاخص در نظر گرفته می‌شد و این انتظار برای شاخص وجود داشت که در این سطح مورد حمایت قرار بگیرد. اما با شکست این سطح شاخص کل با افت همراه و محدوده ۲.۲ میلیون واحدی به عنوان سطح مقاومتی شناخته شده است

و این موضوع دقیقاً در این روز‌ها باز هم حس می‌شود که شاخص کل با رسیدن به محدوده ۲.۲ میلیون واحدی در حال جنگ با مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی است و با شکست این محدوده می‌توان به صعود ادامه دار شاخص کل امیدوار بود البته که الگوی کلاسیک مستطیل ایجاد شده در نمودار شاخص کل نوید این موضوع را می‌دهد که شاخص کل می‌تواند به اعداد و ارقام بالاتری برسد.

زمستان بازار سرمایه با جریان متعادلی از تقابل میان عرضه و تقاضا آغاز شد. در حالی که 51 درصد نمادهای نقشه بازار در سوی سرخ‌فام دامنه نوسان ایستادند، مجموع ارزش کل سفارش‌های خرید بازار در کفه سنگین‌تر ترازو قرار داشت. این موضوع نشان می‌دهد که در حال حاضر، خریداران در کمین قیمت‌های پایین‌تر نشسته‌اند. 

تقابل شاخص دلاری بازار سرمایه با مقاومت 180 میلیارد دلاری، دیگر نکته این روزهای بازار است. رالی صعودی بازار که از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد، ارزش دلاری بازار را از این مقاومت مهم عبور داد. با این حال حواشی افزایش نرخ خوراک در اردیبهشت‌ماه باعث شد تا ارزش دلاری بازار سهام به زیر سطح 180 میلیارد دلاری سقوط کند. 

ثبات دلار در معاملات میدان فردوسی، دست کم تا اسفند سال جاری مصادف با انتخابات مجلس، ادامه دارد که منجر به ایجاد شرایط تعادلی در بازار سهام می‌شود. با این حال پمپاژ اخبار مثبت در رابطه با فرآیند افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی می‌تواند موج تقاضای دیگری در بازار به‌وجود آورد. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان