پیش بینی بورس امروز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ | بورس شنبه صعود می کند یا سقوط؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس امروز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ | بورس شنبه صعود می کند یا سقوط؟
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس چهارشنبه ۲۹ آذر با یک هزار و ۶۲۹ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

شاخص‌ هم وزن نیز با یک هزار و ۵۳۴ واحد کاهش به سطح ۷۶۱ هزار و ۳۶۳ واحد رسید.

در معاملات چهارشنبه، نمادهای «فولاد، بفجر و فملی» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «تاپیکو، فولاد و حکشتی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین نمادهای «وخارزم، خبهمن و ثشاهد» پُرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.

شاخص کل فرابورس چهارشنبه ۵۹ واحد کاهش داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

نمادهای «خدیزل، بمپنا و غصینو» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «بپاس، زاگرس و وگردش» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای «کرومیت، فصبا و نطرین» پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.

پیش بینی بورس روز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ 

حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه ، گفت: رابطه بین بازار سهام و اقتصاد کل در کشور‌های مختلف با ساختار‌های اقتصادی متفاوت یکسان نیست. در کشور‌های توسعه‌یافته با بازار سهام عمیق و پویا رابطه علّی دوسویه‌ بین رشد اقتصادی و رشد بورس برقرار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد در ایران، اما رشد اقتصادی و اثر معناداری بر بازار سهام ندارد و جهش‌های ارزی و رشد تورم دلیل اصلی رشد بورس تهران هستند. رابطه دوسویه اقتصاد کلان و بازار سهام و میزان اثرگذاری آن‌ها بر یکدیگر همواره از موضوعات چالشی در اقتصاد ایران بوده است.

وی افزود: بازار سهام از طریق آسان‌تر کردن تحرک سرمایه در بلندمدت، جذب سرمایه‌های خارجی و تامین نقدینگی در رشد اقتصادی اثر داشته است. از طرف دیگر، رشد اقتصادی یک کشور نیز می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای رشد بازار سهام عمل کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان