نوپی؛ راهکاری جدید برای اعتباردهی
نوپی، نوآوری جدید در بانک ملی ایران با هدف فرهنگسازی در حوزه اعتباردهی و جلوگیری از رشد غیرقابلکنترل نقدینگی در کشور طراحی شده است.

سیستم نوپی به عنوان یک راهکار جامع در حوزه تخصیص اعتبار و با هدف اتصال مشتریان به بازار و تسهیل فرآیندهای اقتصادی و با تمرکز بر بهبود فرهنگ استفاده از اعتبار و مدیریت نقدینگی، توانسته است علاوه بر ارائه خدمات به مشتریان در کاهش ناترازیهای بانکی نیز موثر باشد و به بهبود عملکرد سیستم مالی کشور کمک کند.
اتصال مشتریان به بازار و ایجاد چرخهای از گردش اعتبار
این سیستم بهعنوان یک راهکار جامع در حوزه اعتبار و تخصیص آن در جامعه طراحی شده است.
هدف اصلی نوپی اتصال مشتریان به بازار و ایجاد چرخهای از گردش اعتبار میان فعالان اقتصادی است. اعتبار تخصیصیافته به نخستین فرد، از طریق این سیستم به طور روان و بهصورت هدفمند به تولیدکنندگان یا واردکنندگان میرسد.
معرفی محصولات نوپی
این سیستم دارای پنج محصول مختلف است که سرویس BNPL( خرید بهصورت اقساطی چهارگانه)، پرداخت در آخر ماه و اعتبار بلندمدت برای کالاهای گرانقیمت را نیز شامل میشود.
یکی دیگر از ویژگیهای خاص نوپی، محصول SNBL (اکنون پسانداز کنید، بعداً بخرید) است که به نسل z این امکان را میدهد تا کالاها را بهصورت قسطی خریداری کنند، بدون اینکه در زمان تحویل، افزایش قیمت برای آنها اعمال شود.
لازم به ذکر است نوپی کمک کرده تا بانک ها از روشهای سنتی اعتباردهی فاصله بگیرند و نوآوریهای جدیدی را در محصولات خود ایجاد کنند.
نظر شما