آخرین خبر از طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ | هدف مصوبه ساماندهی کارکنان دولت کوتاه کردن دست واسطه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هدف اصلی ما از تصویب قانون ساماندهی کارکنان دولت این بود که ما دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم و نیروها بتوانند مستقیماً با دستگاه‌های دولتی قرارداد ببندند.

آخرین خبر از طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ | هدف مصوبه ساماندهی کارکنان دولت کوتاه کردن دست واسطه‌ها است
صفحه اقتصاد -

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سرنوشت مصوبه ساماندهی کارکنان دولت گفت: یکی از افرادی که به دنبال ساماندهی نیروی انسانی در مجلس یازدهم بود، بنده بودم. نطق‌های متفاوتی را در حمایت از تعیین تکلیف نیروهای شرکتی در قالب عناوین مختلف از جمله حجمی، قراردادی، کار معین و غیره که متاسفانه از سنوات گذاشته در کشور ما باب شده است، داشته‌ام.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: افراد زیادی با عناوین مختلف شرکتی سالیان سال است کار می‌کنند اما از مزایایی که برای یک کارمند باید لحاظ شود، دریافتی ندارند. 

وی افزود: طرح ساماندهی را کارسازی کرده‌ایم و سازوکار قانونی خودش را طی کرد، ایراداتی گرفته شد و بعد هم دوباره برگشت داده شد. مجلس بر مصوبه خودش اصرار کرد که به مجمع تشخیص مصلحت رفته است. در مجمع یک ملاحظاتی دارند، یک ملاحظاتی هم ما در مجلس داریم.

اسماعیلی یادآور شد: روز سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی در صحن کمیسیون اجتماعی موضوع مطرح شد و ما درخواست کردیم بحث شرکتی‌ها و تعیین تکلیف استخدام آنها سریعاً کارسازی و مشخص شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما آن چیزی که در واقع ما باید به دنبال باشیم و بارها هم اعلام شده این است که در حق این نیروها احجاف شده است. هدف اصلی ما از تصویب این قانون این بود که ما دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم و نیروها بتوانند مستقیماً با دستگاه‌های دولتی قرارداد ببندند.

وی خاطرنشان کرد: شاید نگرانی دستگاه‌های اجرایی و مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که حجم گسترده‌ای از استخدام‌ها را به همراه بیاورد.

این عضو کمیسیون اجتماعی در مورد ایراد اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: عمدتا نگرانی برخی از دوستان روی این بوده است که ما اشاره کردیم نفس قضیه این است که فعلا واسطه‌ها حذف شوند ، حال  برای آن سازوکار قانونی دیگر را باید دنبال کنیم که ان‌شاالله بتوانیم یک قدمی برای انتظام فکری و آرامش روحی و روانی افرادی که بعضاً ۱۰ الی ۲۰ سال است کار می‌کنند داشته باشیم. به امید روزی هستیم که این افراد بتوانند جذب و استخدام شوند. به هر حال برای اطمینان بخشی به این نیروها باید بگویم مجلس و کمیسیون اجتماعی دنبال این است که در اسرع ساماندهی انجام گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد