آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ | دردسر و خونی که همسان‌ سازی به پا کرد

در این خبر به آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ | دردسر و خونی که همسان‌ سازی به پا کرد
صفحه اقتصاد -

کانون عالی کارگران بازنشسته از پیگیری برای واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه خبر داد.

خبر داغ از متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان کارگری / واریزی بزرگ در راه است؟

ایلنا نوشت، در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان بابت علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل عالی در راستای واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

محمد اسدی گفت: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیر ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌ها تبعیض قایل شوند.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی خودداری شود.

گفتنی لست که از روزی که خبر واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری منتشر شد، موجی از ناامیدی در میان بازنشستگان تامین اجتماعی شکل گرفت. اگرچه این مبلغ، که یک میلیون تومان است، دردی از مشکلات بازنشستگان کم نمی‌کند، اما بازنشستگان کارگری از دریافت این رقم نیز محروم مانده‌اند.

گسترش نیوز نوشت، خبر واریز مبلغ علی‌ الحساب متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان کشوری، واکنش‌ هایی را در میان بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه داشت و موجب اعتراض آنان به وضعیت مالی خود شد. این موضوع به‌ حدی فراگیر شد که بازنشستگان کارگری با تماس با رسانه‌ها، خواستار پیگیری این مسئله شدند.

هفته گذشته، یاسر گریوانی، مدیر کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد که پرداخت یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری در برنامه مالی این صندوق قرار دارد و این مبلغ حداکثر تا روز شنبه ۱۰ شهریور ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.در این میان، نگرانی‌ها درباره وضعیت مالی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد.

تبعیض ها خون بازنشستگان را به جوش آورد

تماس‌ های مکرر مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با نمایندگان خود در کانون‌ های بازنشستگی و فعالان جامعه بازنشستگان، آنها را وادار به پیگیری جدی مطالبات کردند. به‌طوری که امروز صبح، محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

اسدی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد که از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف خودداری کند. این درخواست‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌های جدی مستمری‌بگیران درباره تبعیض‌ها و نابرابری‌های موجود در پرداخت‌هاست و آنها خواستار توجه بیشتر به نیازها و حقوق خود هستند.

طوفان واریز ۱ میلیونی و این همه جنجال

وضعیت معیشت بازنشستگان در کشور به‌ قدری بحرانی شده است که حتی واریز یک میلیون تومان به‌ عنوان علی‌الحساب، می‌تواند موجب شوک و دگرگونی در احساسات و نگرانی‌ های آنان شود. این موضوع نشان‌ دهنده این است که بسیاری از بازنشستگان به‌سختی توانسته‌ اند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و این مبلغ ناچیز، به‌عنوان یک امید و فرصت برای بهبود وضعیت آن‌ها تلقی می‌شود.

این وضعیت به‌ ویژه در شرایطی که قیمت‌ ها و هزینه‌ های زندگی به‌طور مداوم در حال افزایش است، نگران‌ کننده است. بازنشستگان که به‌ دلیل سن و شرایط جسمانی، ممکن است توانایی کار و کسب درآمد را نداشته باشند و هر گونه تغییر در وضعیت مالی می‌تواند تأثیر عمیقی بر زندگی روزمره آن‌ها بگذارد.

همچنین این شرایط نشان‌ دهنده نابرابری‌ها و تبعیض‌های موجود در نظام پرداختی به بازنشستگان است. وقتی که بازنشستگان کشوری از تسهیلات بیشتری برخوردار می‌شوند و بازنشستگان کارگری همچنان در مضیقه هستند، احساس بی‌ عدالتی و نارضایتی در میان این قشر افزایش می‌یابد.

این وضعیتی است که نیاز به توجه جدی و اصلاحات اساسی در سیستم تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور دارد تا بتوان به نیازهای معیشتی بازنشستگان پاسخ داد و احساس امنیت و آرامش را به آن‌ها بازگرداند.

برنا نوشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، از بررسی چندین سناریوی افزایش حقوق برای کارمندان و بازنشستگان خبر داد. او با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای، اظهار امیدواری کرد که بهترین گزینه تا دو هفته آینده انتخاب و اعلام شود.

نحوه افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده

«سید حمید پورمحمدی» درباره نحوه افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده، اظهار داشت: نخست باید دید چقدر پول داریم و دیگر اینکه، نیاز قطعی و چیزی که استحقاق همکاران و کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان است، چقدر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با توجه به این موارد، چندین گزینه تهیه شده که هم ورودی و هم توان بودجه‌ای کشور در آن دیده شده است.

وی گفت: این موضوع در دولت در حال بحث است و چندین سناریو برای آن تنظیم شده که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به دنبال انتخاب بهترین آنها هستیم.

پورمحمدی سپس ابراز امیدواری کرد: تا یکی دو هفته آینده، بهترین گزینه از سوی ستاد تعیین و اعلام شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    ۱۰:۵۱۱۳ شهريور ۱۴۰۳

    سازمان تامین اجتماعی در این مدت ۷ ماه مبلغ ۱۰۰،۱۷۵،۷۴۷ ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کرده است چرا؟ بیش از ۵ ماه و ۱۳ روز است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری بررسی و رسیدگی نیست چرا؟ درخواست رسیدگی دارم.

  • ناشناس

    شش ماه از سال گذشته هنوز همسانسازی اعمال نشده . خدا قوت به شما . خسته نشید از پا دربیاین ... ما که از رو رفتیم خجالت بکشید .

  • ناشناس


    چرا این بازنشستگان از متناسب‌سازی حقوق محروم شدند؟
    نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طرح قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت منظم اجرایی می‌شود اما بازنشستگان کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی سه ماه از دریافت ماهانه یک میلیون تومان طرح متناسب‌سازی محروم هستند؛ باید پرسید چرا؟

  • بازنشسته تأمین اجتماعی


    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب آقای محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

    جناب آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

    جناب آقای میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

    نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی

    سلام علیکم

    فیش مستمری اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری فروردین ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری خرداد ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال کم کردن مانده مبلغ مستمری ۸۵,۸۶۴,۹۱۹ ریال

    فیش مستمری تیر ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال کم کردن مانده مبلغ مستمری ۷۱,۵۵۴,۰۹۸ ریال

    فیش مستمری مرداد ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال کم کردن مانده مبلغ مستمری ۵۷,۲۴۳,۲۷۷ ریال

    فیش مستمری شهریور ماه ۱۴۰۳ مبلغ مستمری ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ ریال کم کردن مانده مبلغ مستمری ۴۲,۹۳۲,۴۵۶ ریال

    و هم حکم بازنشستگی سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را هم در اسفند ماه سال ۱۴۰۴ تغییر کردن و مبلغ مستمری بنده را به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    سازمان تأمین اجتماعی از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون مبلغ ۱۰۰،۱۷۵،۷۴۷ ریال به صورت غیرقانونی از حقوق بنده کسر کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ دزدی به طور علنی و آشکار از حقوق و مزایا بنده توسط شعبه مربوطه تامین اجتماعی و هم سازمان تامین اجتماعی و در سایه سکوت دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس و… شرم آور و تاسف بار است.
    علت سکوت میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون چیست؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب آقای محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

    جناب آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

    جناب آقای میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

    نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی

    سلام علیکم

    سازمان تامین اجتماعی در این مدت ۷ ماه مبلغ ۱۰۰،۱۷۵،۷۴۷ ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کرده است چرا؟
    بیش از ۵ ماه و ۱۴ روز است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱


اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد