آخرین خبر درباره زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این خبر به زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آخرین خبر درباره زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری ما پایدار و تعدیل نیروی کار کاهش پیدا کرده و شاهد آن هم این است که مستمری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است و نرخ اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش پیدا کرده است. همچنین قرارگاه مسکن هم در ستاد وزارت‌خانه راه‌اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران هم به عنوان متولی ان‌شاالله منابع مورد نیاز مسکن کارگری را متقبل شود و تامین کند.

صولت مرتضوی درباره منتفی شدن افزایش حق مسکن کارگران در سال جاری گفت: ما حداقل حقوق و دستمزد کارگران را ۳۵ درصد افزایش دادیم. نمایندگان کارگران و کارفرمایان به اتفاق نظرشان این بود که آیتم‌های اصلی افزایش پیدا کند، شورای عالی کار هم پیشنهاد دیگری در این حوزه نداشتند.

مستمری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا خبر خوشی برای کارگران پس از پشت سر گذاشتن هفته کارگر دارید، بیان کرد: خبر خوش برای کارگران این است که بحمدالله والمنه جامعه کارگری ما پایدار و تعدیل نیروی کار کاهش پیدا کرده و شاهد آن هم این است که مستمری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است و نرخ اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش پیدا کرده است. همچنین قرارگاه مسکن هم در ستاد وزارت‌خانه راه‌اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران هم به عنوان متولی ان‌شاالله منابع مورد نیاز مسکن کارگری را متقبل شود و تامین کند.

تلاش برای اصلاح تغییرات صورت گرفته در ماده ۲۹ برنامه هفتم

وی درباره این‌که کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند با این کار نگرانی در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمده چراکه گویا آن بندی که «دولت مکلف است دیون را تسویه کند» پاک شده است؛ جایگزین این مورد چیست، عنوان کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی از موارد گرفته است؛ در مجلس متاسفانه چنین امری که می‌گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و ماموریتی هم به یک تیم از نمایندگان مجلس داده شده است چون قانون‌گذار به هیات رئیسه چنین اختیاراتی را تفویض کرده است. همکاران ما به شدت دنبال این هستند که همین را بازگردانند.

مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند.

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می‌شود همان مطالبات انباشته شده است که ما حتما پیگیری می‌کنیم. دولت اراده‌اش بر این است که مطالبات صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند. کما این که در سنوات گذشته هم دولت کریمانه به این موضوع پرداخت و تقریبا بالغ بر ۲۲۰ همت تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را داشتیم و سایر صندوق‌ها هم به همین شکل بخش قابل توجهی از مطالب‌شان را اخذ کردند. اما همواره به لحاظ اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود باز دوباره تکالیفی را برای صندوق‌ها ایجاد می‌کنند که لاجرم دولت باید به صورت سنواتی مطالبات صندوق ها پرداخت و الا صندوق‌ها دچار مشکل خواهند شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود

مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال هزار چهارصد و سه خواهد بود، هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین هزار چهارصد و سه اعمال می‌شود.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته تأمین اجتماعی



    مبلغ مستمري 14,310,821ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری اردیبهشت ماه 1403

    مبلغ مستمري 14,310,821 ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    فیش مستمری اردیبهشت ماه 1403

    مبلغ مستمري 14,310,821ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

    و هم حکم بازنشستگی سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 را هم در اسفند ماه سال 1404 تغییر کردن و مبلغ مستمری بنده را به صورت غیر قانونی کم کردن چرا؟

    درخواست رسیدگی دارم.

    کد ملی: 1531439901

    حکم بازنشستگی بنده تغییر کردن چرا؟

    حکم سالانه بنده سال ها 1399، 1400، 1401 و 1402 به صورت غیر قانونی در اسفنده ماه سال 1402 تغییر کرده است چرا؟

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 13/080/714 ریال از حکم سال 1399 به صورت غیر قانونی کم کرده است.

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 4/260/261 ریال از حکم سال 1400 به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 5/879/161 ریال از حکم سال 1401 به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟

    تأمین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان مبلغ 2/365/784 ریال از حکم سال 1402 به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟

    درخواست رسیدگی دارم.

    کد ملی : 1531439901
    بازنشسته تأمین اجتماعی



    تغییر کردن حکم سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 بنده در اسفند ماه سال 1402 غیر قانونی است و هم یک نوع دزدی علنی و آشکار توسط شعبه مربوطه و یا سازمان تامین اجتماعی از حقوق و مزایا بنده بوده است.
    درخواست رسیدگی دارم.
    کدملی:1531439901
    بازنشسته تأمین اجتماعی


    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱

    کارمند واحد مستمری تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در سال 1401 در مورد پرداخت نکردن تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه، برای بنده مشکل ایجاد کرده است
    سازمان تامین اجتماعی شعبه سردشت بهارستان هر سال برای بنده مشکل ایجاد می کند.
    هر سال و هر ماه بنده حضوری به این شعبه مراجعه می کنم.
    کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست
    فیش خقوق اسفند ماه سال 1402 مبلغ 14310821 ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
    مانده/ 128797382 ریال می باشد.
    کد ملی: 1531429901




    سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه هر سال به بهانه های مختلف از حقوق بنده مبالغ را کم می کند چرا؟
    اعتراض هم می کنم ولی متأسفانه توجه نمی کند.
    فیش مستمری مهر ماه 1401 متناسب ‌سازي 75% اعاده نسبت به زمان برقراري 152,717,508ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟ شماره مستمری: 1001321591
    بنده از زمانی که سازمان تامین اجتماعی و هم شعبه مربوطه را در دیوان عدالت اداری و تجدیدنظر محکوم کردم هر سال به بهانه های مختلف برای حقوق بنده مشکل ایجاد می کند چرا؟ در فیش حقوق اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۴۳۱۰۸۲۱ ریال کسر کردن چرا؟ مانده ۱۲۸۷۹۷۳۸۲ ریال می باشد و این در حالی است که بنده به سازمان تامین اجتماعی بدهی ندارم. کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    بازنشسته تامین اجتماعی


    مبلغ مستمري 14,310,821 ریال از اسفند ماه سال 1402 تاکنون به صورت غیر قانونی از فیش حقوق بنده کم می کند و اعتراض می کنم هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست.
    درخواست رسیدگی دارم.
    کدملی: 1531439901

  • ناشناس


    جید سلطانی را از مخابرات ایران اخراج کنید و دولت رئیسی هم رسما باید از بازنشستگان مخابرات عذرخواهی کند.
    مدیر پایگاهدوست عزیز شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و ربطی به دولت ندارد و دولت فقط نقش نظارتی دارد که صد البته تا جایی که اطلاع داریم تذکرات خود را می دهد اما تصمیم بر برکناری مدیر شرکت مخابرات بر عهده سهامداران آن است
    و این در حالی است که دولت هیچ نقش نظارتی هم ندارد
    دولت فقط از مخابرات پول دلالی دریافت می کند.

  • بازنشسته

    اگرخدابخواهدومسئولین هم یه کوچلوهمت کنندلایحه همسانسازی راازشورای نگهبان به مجلس وازمجلس اگرایرادنداشته باشدبه دولت ودولت به برنامه بودجه وبرنامه وبودجه به صندوقهااعلام تااحکام صادرشودسپس احکام به برنامه وبودجه تاتامین اعتبارشودومبالغ به صنوقهااعلام تاپرداخت شودانوقت این جرایددیگه چه تیتری دارندکه بزنندبابابسه هرروزتیترقبلی تکرارمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان