دولت به کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور بیشتر توجه کند

یک فعال کارگری گفت: کارگرانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به کار هستند بعد از چند سال به انواع بیماری‌های روحی، تنفسی و قلبی دچار می‌شوند و دولت باید توجه ویژه‌ای به قشر بکند.

دولت به کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور بیشتر توجه کند
صفحه اقتصاد -

رسول گرگیج در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مشاغل سخت و زیان آور به شغل‌های کار مستمر بر روی خطوط و پستهای انتقال برق با فشار ۶۳ کیلو وات، حمل و دفن زباله شهری، تخلیه و حمل مواد مذاب از کوره، کار در معادن، کار مستمر با اشعه‌های زیان‌آور مانند رادیو اکتیو و… گفته می‌شود.

وی ادامه داد: کارگرانی که در این مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به کار هستند بعد از چند سال به انواع بیماری‌های روحی، تنفسی و قلبی دچار می‌شوند و حتی مواردی فوت می‌شوند که ما انتظار داریم دولت باید توجه ویژه‌ای به قشر بکند.

وی تصریح کرد: کارگرانی که ۲۰ سال در شغل سخت مشغول به کار بوده‌اند دیگر فرسوده شده‌اند و موقع بازنشستگی آن‌ها فرارسیده است. دولت باید همه این افراد با ۲۰ سال کار بازنشسته کند.

وی بیان کرد: متاسفانه بعضی وقت‌ها کارگرانی که در کارگاه‌هایی که مشاغل آن سخت و زیان‌آور مشغول به کارند کارفرمایان برای فرار از پرداخت دیون خود ۴ درصد سهم حق بیمه سخت و زیان‌آور است، از ارسال عنوان شغلیِ صحیح کارگران به سازمان تأمین اجتماعی امتناع می‌کنند.

وی یادآور شد: دولت باید برای تخلف کارفرمایان که این گونه اقدماتی انجام می دهند که به ضرر کارگر است، ورود جدی داشته باشند. کارگری که سال‌ها کار سخت و زیان‌آور کرده آسیب‌های جدی به بدنش وارد شده است و دیگر توان کار سابق را ندارد، باید زودتر از دیگر کارگران بازنشسته شود.

وی اظهارکرد: از وزیر کار و از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور درخواست داریم قوانین وضع شود که حق کارگران ضایع نشود. جامعه کارگری در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی، همیشه در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان