صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

زندگینامه کامل امیرحسین ورناصری هشتمین مرد ثروتمند ایران

توضیحاتی درباره امیرحسین ورناصری هشتمین مرد ثروتمند ایران و پیمانکار سد شهید عباسپور یا سد کارون ۱ در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل امیرحسین ورناصری هشتمین مرد ثروتمند ایران
صفحه اقتصاد -

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره امیرحسین ورناصری هشتمین مرد ثروتمند ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. امیرحسین ورناصری به عنوان هشتمین مرد ثروتمند ایران فردی است که توانست پیمانکاری سد شهید عباسپور یا سد کارون ۱ را به عنوان یکی از بزرگ ترین سدهای ایران به اتمام رساند!

سد شهید عباسپور یا سد کارون ۱ از اولین سدهای ساخته شده در خاورمیانه واقع در استان خوزستان و در ۵۰ کیلومتری شرق مسجد سلیمان، بر روی رودخانه کارون احداث شده است. بد نیست بدانید سد کارون ۱، بتونی دوقوسی می‌ باشد، ارتفاع تاج سد از پی ۱۸۸ متر وطول تاج آن نیز ۳۸۵ متر می باشد.

اما درباره امیرحسین ورناصری بد نیست بدانید او چیزی در حدود دو هزار کشنده دارد! همچنین چیزی در حدود دویست لودر، صد و پنجاه بولدوزر، پنجاه گریدر، هفتاد بیل مکانیکی و همچنین سیصد هیوندای مسافربری برای جابجایی کارگران وی در پروژه ها از دیگر دارایی های او می باشد.

وی مالک هفتصد آپارتمان مسکونی در شهر تهران، دویست آپارتمان مسکونی در شهر اصفهان، ده هزار متر ویلا در شمال نیز است! علاوه بر این او سهام دار کارخانه شیشه در همدان نیز به شمار می آید.

امیرحسین ورناصری پیمانکار سد کارون چهار (در ایذه) در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان بود! بد نیست بدانید این سد بر روی سرشاخه های اصلی رودخانه کارون از جمله رودخانه های ارمند و بازفت احداث شده‌ است. در حال حاضر از سد کارون چهار می‌ توان به عنوان بزرگ‌ ترین سد دو قوسی خاورمیانه نام برد…!

ورناصری

بد نیست بدانید بعضی از نزدیکان امیرحسین ورناصری، گردش پول وی را چیزی در حدود پنج میلیارد در روز می دادند! نکته جالب توجه اینجاست که تمام پول امیرحسین ورناصری در بانک های شهرستان مسجدسلیمان قرار داشت. او علاقه زیادی به مسافرت ندارد و بیشتر وقت خود را در شهرستان مسجدسلیمان می گذاشت.

امیرحسین ورناصری به عنوان یکی از غول های ثروتمند ایران، چیزی بیش از بیست هزار میلیارد تومان سرمایه داشت. او سرانجام در 10 شهریور ماه سال 1400 شمسی به سبب ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور درگذشت مرحوم امیرحسین ورناصری را تسلیت گفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    روحت‌شاد. ولی یه بیمارستان درست‌میکردی‌‌داخل‌اندیکا‌ که مناطق محروم بود. دکتر جباری خدمت گذار مردم بود

  • صفر

    سلام ، روحش شاد ، و یادش گرامی ، ای کاش فرزندانش و برادرانش با این همه ثروت یک بیمارستان و یک زمین چمن فوتبال و وضعی به جاده خطرناک اندیکا به مسجدسلیمان میداد و اشتغالی در اندیکا بوجود می‌آورد تاکه این همه جوانان اندیکا به شهرهای دیگر مهاجرت نمی‌کردند، وگرنه پول در گاو صندوق بانک‌ها چه سودی برای خودشان و مردم این حوزه دارد ، اگر من جای خانواده این عزیز بودم کارخانه ای یا بیمارستانی و یا مکان‌هایی ورزشی به نام ایشان احداث میکردم تا نسل ها نام او را بنام یک خیر و کسی که از راه حلال بدست آورده به نیکی یاد می‌کردن . ولی ای کاش خودشان زنده بود ، نشان داد که ثروت تضمین زندگی خوب نیست امیدوارم که بازماندگان این موضوع را درک کنند و بنام زندگی کنند که امیدوارم اینچنین باشد ، آرزوی سلامتی برای بازماندگان و شادی روح آن عزیر از دست رفته ،

  • بختیاری

    همین که مثل بعضی ها به اصفهان و شیراز و تبریز تهران نرفت خودش خیلیه....طرف تا چندرغاز درآورد می‌ره انگار نه انگار....درضمن کسیکه که چندهزار نفر از مردم بومی مسجدسلیمان و اندیکا رو سرکار برده خودش بزرگترین خدمت هست....اما بله متاسفانه باید پروژه های عام المنفعه بیشتری مثل جاده مسجد سلیمان اندیکا... بیمارستان اندیکا...ووو انجام میداد... روحشان شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد