محاسبه پایه سنوات تجمیعی ۱۴۰۳ به صورت آنلاین

کارگرانی که از سال 91/01/01 به بعد استخدام شده باشند پایه سنوات از سال دوم اشتغال کارگر محاسبه می‌شود. در صورتی که کارگر یکسال در یک کارگاه مشغول به کار باشد از سال دوم کارکرد او، پایه سنوات محاسبه خواهد شد.

محاسبه پایه سنوات تجمیعی ۱۴۰۳ به صورت آنلاین
صفحه اقتصاد -

پایه سنوات مبلغی است که به عنوان مزایای انگیزشی به کارگرانی که بیش از یک سال در یک کارگاه مشغول به کار هستند پرداخت می‌شود.

به گزارش کارگر ۲۴ به نقل از کارتابان؛ پایه سنوات به فردی تعلق می ‌گیرد که حداقل یک سال به صورت متوالی یا متناوب در کارگاهی مشغول به کار بوده و از ابتدای سال دوم اشتغال در کارگاه به کارمند یا کارگر پرداخت خواهد شد. محاسبه آنلاین پایه سنوات سال ۱۴۰۳ نیز بر اساس آخرین قوانین و مقررات مربوطه برنامه نویسی شده است.

پایه سنوات ۱۴۰۳ چگونه به صورت آنلاین و دستی محاسبه می شود؟

برای محاسبه پایه سنوات سال ۱۴۰۳ با استفاده از جدول ابتدا سال استخدام کارگر را از جدول مشخص کرده سپس سال محاسبه موردنظر را در نظر گرفته و محل تلاقی این دو، مبلغ پایه سنوات تجمیعی سال ۱۴۰۳ است.

همانطور که در جدول زیر مشخص شده است مبلغ پایه سنوات سال ۱۴۰۳ کارگری که در سال ۱۳۹۷ استخدام شده است، ۵۰۸،۲۳۵ ریال است.

پایه سنوات

محاسبه آنلاین پایه سنوات سال ۱۴۰۳ به نحوی برنامه نویسی شده است که از جدول پایه سنوات تجمیعی ۱۴۰۳ استفاده کرده و عدد موردنیاز را ارائه می‌کند.

همانطور که در جدول بالا مبلغ پایه سنوات ۵۰۸،۲۳۵ ریال بوده، در محاسبه آنلاین نیز همان مبلغ نهایی بدست آمده است.

نحوه محاسبه پایه سنوات تجمیعی ۱۴۰۳ به صورت آنلاین

در سایت، این امکان فراهم شده است که محاسبات پایه سنوات تجمیعی سال ۱۴۰۳ به صورت آنلاین و سریع انجام شود. کافیست با مراجعه به بخش محاسبات سایت، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و از نتایج دقیق و مطمئن بهره‌مند شد. این ابزار به کاربر کمک می‌کند تا بدون دغدغه، محاسبات پایه سنوات خود را با توجه به آخرین تغییرات انجام دهد.

برای محاسبه آنلاین پایه سنوات سال ۱۴۰۳ با مراجعه به لینک محاسبه آنلاین پایه سنوات سال ۱۴۰۳ ابتدا گزینه پایه سنوات ۱۴۰۳ را انتخاب کرده سپس در فیلد سال استخدام، سال استخدام کاربر را انتخاب میکنیم. فیلد مزد ثابت روزانه با توجه به مزد ثابت سال ۱۴۰۳ تعیین شده است.

برای محاسبه آنلاین اینجا کلیک کنید.

برای محاسبه پایه سنوات یک نکته مهم وجود دارد. پایه سنوات هر سال در سالروز استخدام کارگر اعمال شده و پرداخت می شود. در صورتیکه سالروز استخدام کارگر فرا نرسیده باشد تیک داخل فرم را فعال میکنیم. در این صورت مبلغ ۷۰،۰۰۰ ریال از پایه سنوات تجمیعی کم خواهد شد.

محاسبه پایه سنوات

تاثیر سال و ماه استخدام در محاسبه آنلاین پایه سنوات ۱۴۰۳

در محاسبه پایه سنوات به این نکته باید توجه کرد که سال و ماه استخدام در مبلغ پایه سنوات تاثیر دارد به این صورت که اولا سال استخدام باید بیشتر از یک سال بوده و هر چقدر سابقه کار کارگر بیشتر باشد مبلغ پایه سنوات نیز بیشتر خواهد بود.

تاثیر ماه استخدام در پایه سنوات به این صورت است که اگر ماه استخدام کارگر فرا نرسیده باشد، مبلغ ۷۰,۰۰۰ ریال، از مبلغ به دست آمده در جدول بالا، کم خواهد شد.

در محاسبه آنلاین همانطور که در مثال های قبل نیز به آن اشاره شد اگر ماه استخدام کارگر فرا نرسیده باشد در این شرایط باید تیک مربوط به سالروز استخدام فعال شود.

قوانین و مقررات محاسبه پایه سنوات 

پایه سنوات چیست؟

پایه سنوات، یکی از موارد مرتبط با حقوق و دستمزد کارگران است و به صورت ماهیانه به کارگرانی که سابقه بیش از یکسال در یک کارگاه دارند پرداخت می‌شود.

پایه سنوات برای ایجاد انگیزه در کارگران با سابقه و ایجاد ارزش برای تجارب کاری در نظر گرفته شده است. پایه سنوات جزو مزد هست و شامل افزایشات مزدی سالانه شده و در محاسبه مواردی مانند اضافه کاری، شب کاری، نوبت کاری، جمعه کاری، ماموریت، عیدی و پاداش و سنوات تاثیر دارد.

پایه سنوات به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به تمام کارگرانی که بیش از یک سال سابقه کار دارند تعلق میگیرد. هر چه سابقه بیشتر باشد مبلغ پایه سنوات بیشتر می‌شود. هم برای کارگران طبقه بندی و هم برای فاقد طبقه بندی تعلق می گیرد.

پایه سنوات کارگران از چه سالی باید محاسبه شود؟

کارگرانی که از سال ۹۱/۰۱/۰۱ به بعد استخدام شده باشند پایه سنوات از سال دوم اشتغال کارگر محاسبه می‌شود. در صورتی که کارگر یکسال در یک کارگاه مشغول به کار باشد از سال دوم کارکرد او، پایه سنوات محاسبه خواهد شد.

کارگرانی که قبل از سال ۹۱ استخدام شده باشند بستگی به نوع قرارداد، تسویه حساب و اتمام قرادادها دارد.

آیا محاسبه آنلاین پایه سنوات ۱۴۰۳ قانونی است؟

در برنامه نویسی محاسبه آنلاین پایه سنوات از تمام بخشنامه های مزد مصوب شورای عالی کار استفاده شده است. پایه سنوات هر سال و همچنین میزان درصد افزایش پایه سنوات نیز از روی بخشنامه های مزد در سیستم وارده شده است. بنابراین عدد نمایش داده شده مطابق با آخرین مقررات و قوانین کار است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد