هکری که ۳۷ میلیون دلار به جیب زد!

هکری که با نفوذ به سرورهای یک شرکت، بیش از ۳۷ میلیون دلار ارز دیجیتال از حدود ۶۰۰ قربانی سرقت کرده بود، به اتهامات خود اعتراف کرد.

هکری که ۳۷ میلیون دلار به جیب زد!
صفحه اقتصاد -

وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی اعلام کرد که ایوان فردریک لایت (Evan Frederick Light) از ایالت ایندیانا، به طور غیرقانونی به سرورهای یک شرکت سرمایه‌گذاری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مشتریان را به سرقت برده است.

او از این اطلاعات برای دزدیدن وجوه مشتریانی که دارایی دیجیتال داشتند، سوءاستفاده کرده است.

۴۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است.

در این میان، افراد بالای ۶۰ سال بیشترین قربانیان این جرایم بوده‌اند و بیش از ۷۰ درصد این کلاهبرداری‌ها به طرح‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داشته است.

گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آنند که طی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴، تعداد حملات هکری به ارزهای دیجیتال کاهش یافته، اما ارزش دارایی‌های سرقت‌شده افزایش یافته است.

به گزارش شرکت امنیت سایبری سرتیک (CertiK)، در این مدت ۱۵۵ حادثه امنیتی رخ داده و مجموع خسارات مالی با ۹.۵ درصد افزایش به ۷۵۳ میلیون دلار رسیده است.

شبکه اتریوم با ۸۶ حمله به ارزش ۳۸۷ میلیون دلار، بیشترین آسیب را دیده است. همچنین، بزرگترین حمله در ۱۹ آگوست رخ داد که طی آن، یک نهنگ بیت‌کوین ۴۰۶۴ بیت‌کوین به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار از دست داد.

سرقت ۲۳۵ میلیون دلاری از صرافی هندی وزیر‌ایکس (WazirX) نیز یکی دیگر از حملات بزرگ در سه‌ماهه سوم سال بود.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، هکرها نزدیک به ۲ میلیارد دلار سرقت کرده‌اند. در این مدت، حملات فیشینگ با ۳۴۳ میلیون دلار خسارت طی ۶۵ حادثه، خسارت‌بارترین حملات بوده‌اند. بنابراین، کاربران باید در مواجهه با پیام‌های مشکوک احتیاط کنند و از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده نمایند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد