همه چیز از ثروتمندترین کشورهای دنیا

هنگامی که بخواهید ثروتمندترین کشورهای جهان را بررسی کنید احتمالا تولید ناخالص داخلی سرانه را مدنظر قرار خواهید داد.

همه چیز از ثروتمندترین کشورهای دنیا
صفحه اقتصاد -

 در این مطلب، ۱۰ کشور برتر ثروتمند بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه در برآورد صندوق بین‌المللی پول (IMF) فهرست شده است با این حال، اگر به دنبال تولید ناخالص داخلی سرانه چین یا ایالات‌متحده هستید، این فهرست ممکن است شما را شگفت‌زده کند، زیرا کشورهایی که در صدر قرار می‌گیرند، کوچک‌ترین کشورهای روی نقشه هستند.

 در فهرست کشورهای برتر ثروتمند سال ۲۰۲۴ _بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه_ کشورهای اروپایی و آسیایی در رده‌بندی برتر قرار گرفتند. اقتصاد جهانی به طرز شگفت‌انگیزی در بهبودی از اختلالات کووید-۱۹ و تنش‌های ژئوپلیتیکی مقاوم بوده است و اقتصادهای پیشرفته شاهد شتاب اندکی در رشد اقتصادی از ۱.۶ درصد ثبت شده در سال ۲۰۲۳ به ۱.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۸ درصد در سال ۲۰۲۵ هستند.

چشم‌انداز اقتصاد جهانی برای ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ همانطور که صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی کرده است، نشان‌دهنده مسیر ثابت و در عین حال محتاطانه رو به جلو برای اقتصاد جهانی است و با همان سرعت سال ۲۰۲۳ به رشد ۳.۲ درصدی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد. با این حال، شاهد کاهش متوسطی در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه از ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خواهد بود.

در حالی که چند ماه دیگر به پایان سال ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم، صندوق بین المللی پول (IMF) آخرین پیش‌بینی خود در مورد ثروتمندترین کشورها بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) سرانه رتبه‌بندی کرده است.

برابری قدرت خرید (PPP) چیست؟ 

تولید ناخالص داخلی (GDP) پارامتری برای ارزش تمام کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور است، با تولید ناخالص داخلی سرانه دیدگاه‌هایی در مورد رفاه نسبی و استانداردهای زندگی شهروندان ارائه می‌شود. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توان برابری قدرت خرید را بدست آورد که با تقسیم ثروت یک کشور بر ساکنان تمام وقت آن، با در نظر گرفتن نرخ تورم و هزینه‌های محصول و خدمات محلی محاسبه می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد