نقش پاپ‌کت در روند صعودی قیمت سولانا

کارشناسان افزایش قیمت را به فهرست شدن میم‌کوین پاپ‌کت (POPCAT) در صرافی‌های بایننس و کوکوین نسبت می‌دهند.

نقش پاپ‌کت در روند صعودی قیمت سولانا
صفحه اقتصاد -

طی دو هفته گذشته، سولانا (SOL) با روند نزولی مواجه بوده و فاصله زیادی از سطح مهم روانی ۲۰۰ دلار پیدا کرده است. با این حال، در زمان نگارش این خبر با افزایشی ۵.۷ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵۴ دلار رسیده است.

کارشناسان، این افزایش قیمت را به فهرست شدن میم‌کوین پاپ‌کت (POPCAT) در صرافی‌های بایننس و کوکوین نسبت می‌دهند.

در ۲۲ آگوست، بایننس قراردادهای دائمی برای میم‌کوین POPCAT که بر بستر سولانا ایجاد شده است را معرفی نمود و کوکوین نیز جفت‌ارز POPCAT/USDT را در بازار اسپات خود فهرست کرد. این دو عامل باعث شد که قیمت POPCAT بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

با توجه به اینکه سولانا در دوره‌های نوسان بازار به میم‌کوین‌ها تکیه می‌کند، پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا POPCAT می‌تواند به عنوان محرکی برای افزایش قیمت سولانا عمل کند؟

شرکت تحلیلی لوک‌آن‌چین (Lookonchain) طی پستی در شبکه X اعلام کرد که پس از معرفی قراردادهای دائمی POPCAT توسط بایننس، یک نهنگ ۳۹۸۱۶ واحد سولانا به ارزش ۵.۷۳ میلیون دلار را از یک صرافی خارج و با استفاده از آن، ۱۰ میلیون میم‌کوین POPCAT خریداری کرده است.

این امر نشان‌دهنده افزایش تسلط میم‌کوین‌ها در شبکه سولانا است.

نتایج بررسی روندهای بازار نشان می‌دهد که در روز ورود رسمی POPCAT به صرافی کوکوین، سفارش‌های خرید SOL به میزان ۱۳ درصد بیشتر از سفارش‌های فروش بود، در حالی که جریان خالص تبادل‌ این توکن همچنان منفی باقی ماند.

این امر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است توکن‌های سولانا را برای مشارکت در اکوسیستم POPCAT خریداری کرده باشند.

همچنین، با وجود فعالیت‌های اخیر نهنگ‌ها، حجم معاملات سولانا افزایش نیافته است. در روز فهرست شدن، حجم معاملات شبکه سولانا بیش از ۲ میلیارد دلار بود اما بعداً به ۱.۴ میلیارد دلار کاهش یافت. علاوه بر این، شاخص احساسات وزن‌دار از حالت بسیار مثبت به حالت معتدل‌تری تغییر کرده است.

در مجموع، اگرچه پاپ‌کت نقش مهمی در جلب توجه مجدد سرمایه‌گذاران به سولانا ایفا کرده، اما برای پیش‌بینی یک جهش قیمتی در سولانا، عوامل بیشتری مورد نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد