شخصیت رهی در سرزمین مادری کیست؟ + عکس های رهی از کودکی تا بزرگسالی

رهی اردکانی شخصیت اصلی سریال سرزمین مادری است، سریالی تاریخی که زندگی یک پسربچه را به نمایش می گذارد.

شخصیت رهی در سرزمین مادری کیست؟ + عکس های رهی از کودکی تا بزرگسالی
صفحه اقتصاد -

رهی اردکانی شخصیت اصلی سریال سرزمین مادری است، سریالی که از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ایران را در بستر زندگی یک پسربچه به نمایش می گذارد. در ادامه به معرفی این شخصیت خواهیم پرداخت.

رهی اردکانی در سریال سرزمین مادری کیست؟

رهی در خانواده‌ای متدین و با اصالت بختیاری به دنیا می‌آید. پس از تولد پدرش در بمباران نیروهای متفقین کشته می‌شود، پس از آن او توسط مادرش به تهران می‌رود. در تهران، رهی در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود.

رهی در طول زندگی خود با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود، اما همواره به دنبال یافتن هویت و معنای زندگی خود است. او در نهایت به یک انقلابی تبدیل می‌شود و در راه آزادی ایران از ظلم و استبداد می‌جنگد.

رهی دارای یک شخصیت محکم و شجاع است. او در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی می‌کند و از ترس و خطر نمی‌ترسد.

همچنین رهی شخصیتی کنجکاو و دارای تفکر انتقادی است. او همواره به دنبال حقیقت و حقایق پنهان است. از طرفی رهی شخصیتی با ایمان و اعتقاد است. او به ارزش‌های انسانی و عدالت پایبند است.

رهی اردکانی شخصیتی نمادین است که نماینده مردم ایران در طول دوران مبارزه برای آزادی و استقلال است. سریال سرزمین مادری داستانش را در سه فصل روایت می‌کند. قهرمان این سریال «رهی» نام دارد که داستان زندگی‌اش در سه مقطع کودکی، جوانی و میانسالی روایت می‌شود. علی شادمان نقش کودکی، شهاب حسینی نقش جوانی و آرش مجیدی نقش میانسالی این کاراکتر را بازی کرده‌اند.

رهی اردکانی در کودکی

رهی

رهی اردکانی در جوانی

شهاب حسینی

رهی اردکانی در بزرگسالی

آرش مجیدی

داستان سریال سرزمین مادری

سریال "سرزمین مادری/سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده، تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را در زندگی یک پسربچه به نام "رهی" به تصویر می‌کشد. این سریال به صورت دو فصل ساخته شده است و در فصل اول، کودکی رهی به تصویر کشیده می‌شود.

سریال "سرزمین کهن" درباره کودکی به نام رهی است که شخصیت اصلی داستان را تشکیل می‌دهد. پس از اینکه دهکده‌ای که در آن زندگی می‌کند، توسط نیرو‌های متفقین بمباران می‌شود، رهی زیر آوار‌ها پیدا شده و به تهران فرستاده می‌شود. در ابتدا، رهی در یک خانواده توده‌ای تحت مراقبت زن و شوهری به نام‌های جواد و راضیه قرار می‌گیرد، سپس وارد خانواده‌ای درباری (عمه اقدس خواهر ناتنی جواد) می‌شود و در نهایت وارد خانواده مذهبی‌ای می‌شود. در طول داستان سریال، شاهد همراهی رهی با رویدادها، اتفاقات سیاسی، اجتماعی و تاریخی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ خواهیم بود.

در این سریال شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب و فرهاد قائمیان نقش‌آفرینی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد