تاریخ ولادت امام زمان (عج) در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در این مطلب به بررسی تاریخ دقیق ولادت امام زمان (عج) در تقویم شمسی، قمری ، میلادی و زندگینامه این امام بزرگوار خواهیم پرداخت.

تاریخ ولادت امام زمان (عج)  در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

در ماه شعبان اعیاد بسیاری وجود دارد که یکی از آنها روز ولادت امام زمان (عج) می باشد، این روز بخاطر وجود پربرکت امام زمانمان می باشد و از روزهای مهم در تقویم ملی کشورمان است بهمین دلیل در اینجا قصد داریم با تاریخ روز ولادت امام زمان (عج)  در تقویم ۱۴۰۲ و مختصری از زندگی این حضرت آشنا شویم. با ما همراه باشید. 

ولادت امام زمان چند شنبه است؟

روز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعد (عج) در تقویم ۱۴۰۲ یک شنبه می باشد و تعطیل رسمی عنوان شده است.

ولادت امام زمان

تولد امام زمان چه روزی است ۱۴۰۲

تاریخ تولد امام زمان «عج» در تقویم شمسی :

یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ تولد امام زمان «عج» در تقویم قمری: 

پانزدهم شعبان ۱۴۴۵

تاریخ تولد امام زمان «عج» در تقویم میلادی: 

۲۵ فوریه ۲۰۲۴

ولادت حضرت مهدی

زندگی نامه امام زمان (عج)

امام زمان، با نام محمد بی حسن العسکری آخرین امام شیعیان و مهدی موعود مسلمانان است. او در سال ۲۵۶ هجری قمری در سامرا عراق متولد شد. ایشان تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون می باشند، امام زمان (عج) در خانواده مقدس اهل بیت پیامبر (ص) بزرگ شد و از آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی استفاده کرد.

امام زمان (عج) بعد از شهادت پدرشان، امام حسن عسکری (ع) و  در سن پنج سالگی به عنوان دوازدهمین امام شیعیان و وارث ولایت و امامت، به امامت رسید. اما به دلیل تهدیدات و شرایط سخت دوران خلافت عباسیان، مقام امامت و ولایت را به طور علنی اعلام نکرد و به طور مخفیانه در جامعه از نظرها پنهان شدند.

امام زمان (عج) زمانی که به امامت رسید، در محاصره و تهدیدات قرار گرفت. او در شرایط سخت و دشواری زندگی می‌کرد و تمام تلاش خود را برای حفظ ولایت و امامت به کار می‌برد. ایشان به عنوان امام غیب به مردم توصیه می‌کرد تا در انتظار ظهور او باشند و از آموزه‌های اسلامی پیروی کنند. ما مسلمانان نیز به عنوان آخرین امام شیعیان و مهدی موعود، به امید فرج و ظهور او زندگی می‌کنیم و از خداوند متعال خواستار ظهورشان هستیم.

از القاب ایشان می توان به حجت الحسن، مهدی موعود، قائم، بقیه الله ، ولی عصر و منتقم اشاره کرد و کنیه های ایشان احمد و ابوالقاسم می باشند. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد