تاریخ روز جهانی ایدز در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

برای آشنایی بیشتر با روز جهانی ایدز تاریخ روز جهانی ایدز و اهمیت آن را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

تاریخ روز جهانی ایدز در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

ایدز یک بیماری عفونی است که با ویروس اچ‌آی‌وی (HIV) ایجاد می‌شود و باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود. این بیماری می‌تواند از طریق تماس خونی، رابطه جنسی، سوزن آلوده و انتقال از مادر به جنین منتقل شود. برای افزایش آگاهی و مبارزه با این بیماری، سازمان ملل متحد (UN) در سال 1988، روز 1 دسامبر را به عنوان روز جهانی ایدز اعلام کرد. این روز هر سال با یک موضوع و یک نشان مشخص برگزار می‌شود و هدف آن ارائه اطلاعات، حمایت از بیماران و کاهش تبعیض علیه آن‌ها است. در این مطلب به بررسی روز جهانی ایدز 1402 و اهمیت آن بپرداخته ایم.

روز جهانی ایدز چه روزی است؟

روز جهانی ایدز ۱۴۰۲ برابر است با روز ۱۰ آذر ۱۴۰۲ شمسی یا 1 دسامبر 2023 میلادی.

روز جهانی ایدز 2023

تاریخ روز جهانی مبارزه با ایدز در تقویم شمسی :

روز جمعه 10 آذر سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی مبارزه با ایدز در تقویم قمری :

١۷ جمادی الاولی سال ١٤٤٥

تاریخ دقیق روز جهانی مبارزه با ایدز در تقویم میلادی :

1 دسامبر سال 2023

روز جهانی ایدز1

نشان جهانی ایدز

نشان روز جهانی ایدز یک نوار قرمز است که به شکل یک حلقه بسته شده است. این نوار نماد همبستگی و حمایت از بیماران ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز است. این نوار در سال 1991 توسط گروهی از هنرمندان در نیویورک طراحی شد و از آن زمان به عنوان یک نماد جهانی برای این روز شناخته شده است. روز جهانی ایدز 1402 یک روز مهم است که نباید از یاد برود. این روز یادآور رنج و مبارزه میلیون‌ها نفر است که با ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز زندگی می‌کنند یا به دلیل آن جان خود را از دست داده‌اند.

روز جهانی ایدز

اهمیت روز جهانی ایدز 

روز جهانی ایدز 1402 اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در شرایطی برگزار می‌شود که جهان با یک بحران بهداشتی دیگر به نام کووید-19 مواجه است. این بحران نه تنها تأثیر منفی بر سلامت و رفاه افراد مبتلا به ایدز داشته است، بلکه همچنین باعث شده است که دسترسی به خدمات پیشگیری، آزمایش، مشاوره و درمان ایدز کاهش یابد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، شیوع کووید-19 می‌تواند باعث شود که تعداد مرگ و میر ناشی از ایدز در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد در سال 1402 تا 100 درصد افزایش یابد. بنابراین، لازم است که تمام جهان به صورت هماهنگ و مشترک اقدامات لازم را برای کنترل هر دو بیماری انجام دهد و از حقوق و نیازهای افراد مبتلا به ایدز در زمان شیوع کووید-19 حمایت کند. روز جهانی ایدز 1402 فرصتی است برای نشان دادن همدلی، همبستگی و همکاری جهانی برای رسیدن به انتهای ایدز.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد